فعالیت ۱۵۹ مدرسه صدرا در کشور
کد خبر: 3833852
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

فعالیت ۱۵۹ مدرسه صدرا در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان مدارس علوم ومعارف اسلامی صدرای ولایت با بیان اینکه ۱۵۹ مدرسه صدرا در کشور فعالیت دارند، گفت: دو مدرسه ابتدایی، ۳۲ دبیرستان دوره اول و ۱۲۵ دبیرستان دوره دوم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در کشور فعالیت آموزشی و تربیتی دارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در نشست با فعالان فرهنگی و تربیتی چهارمحال و بختیاری که امروز، 19 مردادماه برگزار شد با بیان اینکه مسیر ما مسیر همراهی با آموزش و پرورش است، گفت: در نظام تعلیم و تربیت نباید آموزش محور پیش برویم و باید تفکر و تحلیل را تقویت کنیم.

وی با اشاره به نقش سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی در تقویت رشته معارف اسلامی گفت: این سازمان در کمیته معارف، شورای عالی آموزش و پرورش و کمیته تألیف کتب درسی عضویت دارد.

حجت‌الاسلام تقدیری تصریح کرد: با تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح زمینه برای حضور سرباز طلبه در همه مدارس صدرا فراهم شده است و سعی می‌کنیم از ظرفیت طلاب خواهر در این مدارس هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه 159 مدرسه صدرا در کشور فعالیت دارند، گفت: دو مدرسه ابتدایی، 32 دبیرستان دوره اول و 125 دبیرستان دوره دوم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در کشور فعالیت آموزشی و تربیتی دارند.

رئیس سازمان مدارس علوم ومعارف اسلامی صدرای ولایت با بیان اینکه دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه تربیت با نگاه تربیت سرباز برای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: نظر حجت‌الاسلام محمد قمی استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای مدارس صدرا است و در انتخاب مدیران کل تلاش کردند مدیرانی را انتخاب کنند که نگاه تربیتی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری اردوی مدیران جوان مدارس صدرا گفت: با طراحی این دوره  آموزشی و مهارت‌افزایی تلاش کردیم، این مدارس را در انجام تحقق بیانیه گام دوم به دانش‌آموزان واگذار و آن‌ها را در مسیر رشد مدارس درگیر کنیم و این فعالیت‌ها توسط گروهی در سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت رصد، دنبال و پیگیری می‌شوند.

 رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت با اشاره به رویکرد جدید سازمان در حمایت از مدارس صدرا گفت: باید بتوانیم در این مدارس یک الگوی تعلیم و تربیتی از انقلاب اسلامی ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام تقدیری از آمادگی این سازمان برای تأسیس مجتمع آموزشی صدرا در شهرستان فارسان خبر داد و گفت: این مجتمع در سه مقطع آموزشی ابتدایی، دبیرستان دوره اول و دوره دوم فعالیت می‌کند.

وی در دیدار با مدیران تبلیغات اسلامی و مدیران مدارس صدرای استان گفت: راهبری مدارس صدرا با سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی است و این سازمان در آموزش و توانمد‌سازی، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نقش دارد.

تقدیری با بیان اینکه همه فعالیت‌های ما در مدارس صدرا براساس اسناد بالادستی شامل سند تحول آموزش و پرورش، فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره تحول در آموزش و پروررش و بیانیه گام دوم انقلاب انجام می‌شود، بیان کرد: در مدارس صدرا کاری غیر از موارد ذکر شده در این اسناد انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسیر ما در صدرا مسیر رشد و پویایی است، گفت: هر سه ماه یکبار فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس صدرا ارزیابی شده و به میزان رشد مدارس خدمات‌دهی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی طاهری، مدیر‌‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه گفت: مدارس صدرا پویش و خیزش جریان انقلاب اسلامی با نگاه به آینده مطلب و تربیت نیروی کارآمد و مفید است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مدارس صدرا باید پایگاه تبلیغ دیانت در انقلاب اسلامی باشد، بیان کرد: باید از معلمان باورمند و دغدغه‌مند استفاده کنیم.

وی در پایان با تأکید بر تربیت نیروهای اثرگذار در دنیا و نه یک منطقه محدود جغرافیایی، مدارس صدرا  را محل مناسبی برای مخاطب‌سازی دانست.

انتهای پیام

captcha