نشاط علمی در جهاددانشگاهی حرف اول را بزند
کد خبر: 3833941
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

نشاط علمی در جهاددانشگاهی حرف اول را بزند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه نشاط علمی در جهاددانشگاهی باید حرف اول را بزند، اظهار کرد: به دنبال افراد نخبه بروید و منتظر مراجعه آنها نباشید.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 19 مردادماه در دیدار رئیس و روسای مراکز جهاددانشگاهی استان که به‌مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی برگزار شد، با تبریک به جهادگران عرصه امید و تلاش، اظهار کرد: روز به روز شاهد آثار و دستاوردهای جهاددانشگاهی در جامعه هستیم.

وی به ورود جهاددانشگاهی گیلان به عرصه محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر ساماندهی درستی در حفظ محیط‌زیست نداشته باشیم تمام امور آسیب می‌بیند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه جایگاه محیط زیست هنوز برای مردم ما روشن نشده است، اظهار کرد: اگر مردم در مورد دنیای پیرامونی خود اطلاع داشته باشند و بدانند، بسیار تاثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی به قدمت جهاددانشگاهی نسبت به مراکز دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: چابک‌سازی فیزیکی در جهاددنشگاهی مؤثر است؛ ضمن اینکه کوچک‌سازی باید از حیث ساختاری باشد، اما از نظر محتوایی و کیفی باید بزرگتر شود.

وی با اشاره به اینکه گسترش محتوایی جهاددانشگاهی موجب بالندگی این نهاد می‌شود، بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان در کنار جهاددانشگاهی می‌توانند امیدهایی برای ایران باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به توجه نهادهای مختلف برای ایجاد ارتباط با جهاددانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: عده‌ای در جامعه کارآفرین هستند و این افراد در جهاددانشگاهی حضور دارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون خوش‌درخشیده است، خاطرنشان کرد: پژوهش را مقدم بر آموزش بدارید، افراد پژوهش‌محور را جذب کنید و جوانان بانشاط را در کنار خود داشته باشید،‌ زیرا نشاط علمی بسیار مهم است و کسی که نشاط تدارد بیمار است.

وی با تاکید بر اینکه نشاط علمی در جهاددانشگاهی باید حرف نخست را بزند، اظهار کرد: به دنبال افراد نخبه بروید و منتظر مراجعه آنها نباشید.

امام‌جمعه رشت بروکراسی را بلایی در دستگاه‌های اداری کشور ذکر کرد و گفت: از جمله آفت‌های نظام اسلامی بروکراسی است؛ البته اگر دولت الکترونیک فراگیر شود از این درد کاسته می‌شود.

وی خواستار رسانه‌ای کردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی شد و بیان کرد: تمام مردم باید از برنامه‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی اطلاع داشته باشند.

نماینده ولی‌‌فقیه در گیلان با بیان اینکه زندگی بشر در تمام علوم قائم به پژوهش است، تصریح کرد: کسی می‌تواند پژوهشگر خوبی باشد که آموزش خوبی ببیند لذا از جهاددانشگاهی می‌خواهیم روند فعالیت‌های خود را استمرار دهد.

فریبرز جمالزاد، رئیس جهاددانشگاهی گیلان نیز، به وضعیت این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی گیلان با توجه به سابقه‌ای که دارد در شان این سازمان نیست.

وی به عقب‌ماندگی جهاددانشگاهی گیلان نسبت به میانگین کشوری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: تخصص‌محور کردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی گیلان را در برنامه داریم.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در گیلان، عنوان کرد: پژوهش‌ها بیشتر در خارج از حوزه استان است و امیدواریم در استان از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام

captcha