تدارک تولیدات رسانه‌ای شبکه «صف» به مناسبت دهه ولایت
کد خبر: 3834045
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

تدارک تولیدات رسانه‌ای شبکه «صف» به مناسبت دهه ولایت

گروه فرهنگی ــ مسئول شبکه رسانه‌ای صف از تولید مجموعه مستندهای «ضیافت علوی»، مجموعه موشن‌گرافی «امتداد غدیر»، مجموعه فیلم‌های کوتاه «شکرانه غدیر» و مجموعه آنونس «فرهنگ غدیر» و «بوی باران» به مناسبت دهه ولایت برای پخش از شبکه‌های سیما، خبر داد.

صف

به گزارش ایکنا از خوزستان، به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید غدیرخم، شبکه رسانه‌ای صف بیش از 60 اثر در قالب‌های مستند، فیلم کوتاه، موشن‌گرافی، نماهنگ و آنونس برای پخش از شبکه‌های سیما و انتشار در فضای مجازی تدوین شده است.

مجموعه مستندهای «ضیافت علوی»، مجموعه موشن‌گرافی «امتداد غدیر»، مجموعه فیلم‌های کوتاه «شکرانه غدیر» و مجموعه آنونس «فرهنگ غدیر» و «بوی باران» از جمله عناوین برنامه‌های تهیه شده ویژه ایام عید غدیرخم در شبکه رسانه‌ای صف است.

مجموعه مستند چهارقسمتی «ضیافت علوی» همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام میلاد امینی‌موحد، مسئول شبکه رسانه‌ای صف و کارگردان مجموعه مستند ضیافت علوی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است افزود: یکی از سنن حسنه در این عیدالاکبر که روایات عجیبی درباره آن نقل نموده‌اند و متأسفانه مورد غفلت واقع شده است سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است. امام صادق(ع) در ذیل روایتی می‌فرمایند: «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در رأس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»(بحار ج6 ص 303) همچنین در جای دیگر ایشان فرموده‌اند: «غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.(مفاتیح‌الجنان ص500) به گونه‌ای که امام صادق(ع) اصلا این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.» (بحار ج 95 ص 323).

کارگردان مجموعه مستند ضیافت علوی همچنین اظهار کرد: کمک به نیازمندان در آستانه عید غدیر، برپایی سفره‌های اطعام و فعالیت‌هایی از این قبیل، در این مجموعه مستند روایت می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: این مجموعه مستند راوی بزرگداشت این عید بزرگ اسلامی است، روزی که نقطه عطفی در تاریخ بشریت به شمار می‌رود و هنگامه‌ای است که خداوند اراده کرد تا نعمت را بر بندگانش فزونی بخشد و دین‌شان را کامل کند.

همچنین وی درباره مجموعه موشن گرافیک «امتداد غدیر»، گفت: این مجموعه‌ تصویری در 24 قسمت و با هدف معرفی رویش‌های غدیر در عصر کنونی با بهره‌گیری از بستر رسانه برای پخش از شبکه‌های مختلف آماده شده است.

مسئول شبکه رسانه‌ای صف در ادامه تأکید کرد: استفاده از تصاویر رهبران جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان جهان و همچنین تصاویری از مردم مظلوم نیجریه، عراق، یمن، سوریه، بحرین، حزب‌الله لبنان و انقلاب اسلامی ایران و از طرفی گره زدن این تصاویر با واقعه غدیر خم از دیگر جلوه‌های دیداری مجموعه «امتداد غدیر» است.

امینی‌موحد اظهار کرد: تولید مجموعه‌ «امتداد غدیر» از یک ماه پیش آغاز شد و روند تدوین آن در ایام دهه ولایت به پایان رسید.

وی بیان کرد: مجموعه نماهنگ «امتداد غدیر» توسط «شبکه رسانه‌ای صف» به سه زبان فارسی،عربی و انگلیسی تولید شده که شبکه‌های سه، العالم و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای در دهه ولایت اقدام به پخش این مجموعه خواهند کرد.

امینی‌موحد با تأکید بر لزوم تولید آثار فاخر هنری توسط هنرمندان افزود: طلاب هنرمند باید پیشتاز عرصه تبلیغ بزرگترین عید خدا یعنی عیدغدیر خم و دهه ولایت باشند.

وی مجموعه فیلم کوتاه «شکرانه غدیر» با شعار «خدا را شکر مولایم علی شد»، نماهنگ «بوی باران» شامل قطعاتی کوتاه در جهت بزرگداشت روز غدیرخم، مجموعه نماهنگ «فرهنگ غدیر» با پرداختی به بازخوانی توصیه‌های ائمه معصومین(ع) درباره گرامیداشت عید بزرگ غدیر خم، مجموعه نماهنگ «فرهنگ غدیر» با موضوع فضیلت اطعام، روزه گرفتن، هدیه دادن و ذکر صلوات و... را از دیگر تولیدات شبکه رسانه‌ای صف عنوان کرد و از پخش آنها در دهه ولایت از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد. 

انتهای پیام 

captcha