راه‌اندازی «مدارس بدون کیف» در دستور کار دانشگاه آزاد زنجان
کد خبر: 3834046
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

راه‌اندازی «مدارس بدون کیف» در دستور کار دانشگاه آزاد زنجان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: طرح مجتمع آموزشی «مدارس بدون کیف» در دستور کار قرار دارد و به‌ شرط همکاری آموزش و پرورش از مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی «مدارس بدون کیف» در دستور کار دانشگاه آزاد زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا فیروز‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، 19 مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: دانشگاه آزاد استان متشکل از ۴ واحد، دو مرکز و سه مجموعه سما است که در حال حاضر واحدهای آن به شکل متمرکز اداره می‌شود و در سال‌های اخیر با روند کاهشی دانشجویان، تعداد جمعیت این قشر رد استان زنجان از 56 هزار نفر به 41 هزار نفر رسیده که 12 هزار نفر آن متعلق به دانشگاه آزاد است.
وی وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استان زنجان با 446 عضو هیئت علمی تمام وقت خدمات می‌دهد، ابراز کرد: 240 هکتار زمین برای ارائه خدمات وجود داریم و ۱۸۰ هزار متر مربع فضاهای مسقف عدد خوبی است، یعنی برای هر دانشجو ۱۴ مترمربع فضا وجود دارد که بالاتر از استاندارد است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در خصوص تاسیسات و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی یکی از مراکز برتر و پیشرو هستیم؛ مرکز تحقیقات متالوژی به تازگی افتتاح شده و با تجهیزات با تکنولوژی بالا می‌تواند پاسخگوی نیاز منطقه باشد و حتی در حد خاورمیانه توانایی ارائه خدمات دارد.
وی وی با اعلام اینکه اکنون دانشجویان با دغدغه بسیار پایین وارد آموزش عالی می‌شوند، بیان کرد: وام بانکی و وزارت علوم و صندوق رفاه برای این امر وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند. ضمن اینکه طرحی مطرح است که دانشجو بتواند بدون دغدغه پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهد که برخی رایزنی‌ها با بانکها در این زمینه در حال انجام است تا دانشجویان بعد از فراغت کامل از تحصیل شهریه را در قالب وام پرداخت کند.
فیروزفر با بیان اینکه شهریه‌های دانشگاه آزاد رقم قابل توجهی با توجه به شرایط آموزش کنونی نیست، اظهار کرد: این رقم پایین در کنار تجهیزات، سرمایه انسانی و زیرساخت‌ها توجیه کاملی دارد که انتخاب دانشجویان و متقاضیان دانشگاه آزاد باشد. در صورت تمایل دیگر مراکز آموزشی ما حاضریم ارائه خدمات را به صورت مقایسه‌ای انجام دهیم، چراکه در برخی رشته‌ها ما حتی یارانه می‌دهیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد زنجان در سایت امام خمینی(ره) و سایت علامه طبابایی (اعتمادیه) واقع است، بیان کرد: سایت اعتمادیه از مهرماه خالی از دانشجویان خواهد شد و این مجموعه برای آموزش در زیر دیپلم مهیا خواهد شد یعنی این ۷ هکتار را به شرط همکاری آموزش و پرورش با طراحی مناسب به مجموعه آموزشی (مجتمع آموزشی مدارس بدون کیف) تبدیل خواهیم کرد که امیدوارم همت جمعی در این راستا وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، سیاست سازمان مرکزی را تحول اساسی تمام امور دانشگاه دانست و گفت: طرح تعالی علوم انسانی و حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین در حال پیگیری است. موضوع معماری ایرانی – اسلامی به منظور حرکت در مسیر توسعه با محوریت دادن به مسائل منطقه یکی از اهداف مهم به‌شمار می‌رود.
فیروزفر ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: یکی از اساسی ترین نیازهای دانشجویان این است که خیالشان از اشتغال راحت باشد که در این راستا دانشگاه‌های جوار صنعت را دنبال می‌کنیم. اخیرا ۵ بورسیه را از یکی از صنایع گرفتیم که این بورسیه‌ها فقط برای رشته‌های فنی نیست.
انتهای پیام
captcha