رسانه نقش بی‌بدیلی در ارتقای وحدت جامعه دارد
کد خبر: 3834076
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲

رسانه نقش بی‌بدیلی در ارتقای وحدت جامعه دارد

گروه فرهنگی ــ امام جمعه زاهدان گفت: رسانه نقش بی‌بدیلی در ارتقای وحدت جامعه دارد؛ همان‌گونه که اگر به رسالت خود عمل نکند، می‌تواند موجب برافروخته شدن آتش تفرقه شود؛ رسانه با افکار عمومی در ارتباط است و قدرت تأثیرگذاری بالایی دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، شب گذشته، 19 مرداد در دیداری صمیمی با سردبیران و مدیران مسئول رسانه‌های استان، گفت: جامعه ما از تنوع قومی و مذهبی برخوردار است، به‌خصوص در استان سیستان و بلوچستان که می‌توان آن را رنگین‌کمانی از اقوام و مذاهب مختلف دانست.

وی ادامه داد: تنوع قومی و مذهبی می‌تواند یک فرصت باشد، اما اگر به آن کم توجهی شود، ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته و آسیب‌زا یا حساسیت‌زا شود؛ خبرنگاران نقش مهمی در خنثی کردن نقشه‌های تفرقه افکنانه دشمن دارند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: رسانه نقش بی‌بدیلی در ارتقای وحدت جامعه دارد؛ همان‌گونه که اگر به رسالت خود عمل نکند، می‌تواند موجب برافروخته شدن آتش تفرقه شود؛ رسانه با افکار عمومی در ارتباط است و قدرت تأثیرگذاری بالایی دارد.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک خبرنگار پرداخت و افزود: نکته اول، انجام کار کیفی و دقیق است که نیاز به آموزش، تجربه و جهاد دارد. نکته دوم، رعایت اخلاق حرفه‌ای است؛ خبرنگار نباید امنیت و منافع ملی را فدای منافع زودگذر قومی، طایفه‌ای و یا حزبی کند.

محامی اظهار کرد: خبرنگار هنگام انعکاس یک خبر باید در ذهن خود به این بیاندیشد که آیا این خبر متناسب با منافع ملی است؟ آیا مشکلی را حل می‌کند یا فقط مشکلی به مشکلات قبلی اضافه می‌کند؟ برخی خبرها، بازار رسانه را داغ می‌کند، اما تبعات به‌همراه دارد.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه باید در راستای تحکیم پایه‌های نظام اسلامی، ارتقای وحدت و احساس امنیت گام بردارند؛ از طرفی باید پیگیر مطالبات مردم باشند؛ از آنجایی که پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند، می‌توانند خواسته‌های به‌حق مردم را پیگیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: خبرنگاران هم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، اما اگر هدف والایی داشته باشند، تحمل سختی‌ها آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام

captcha