برگزاری جشن پایانی‌ طرح ملی تلاوت قرآن در بندرعباس
کد خبر: 3834133
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

برگزاری جشن پایانی‌ طرح ملی تلاوت قرآن در بندرعباس

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ــ مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی گفت: مراسم جشن پایان دوره‌ ترم تابستانه طرح ملی تلاوت قرآن و آغاز ترم پاییز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان، امروز، ۲۰ مردادماه برگزار شد.

ناصرجعفرزاده، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان و مجری طرح ملی تلاوت در بندرعباس در گفت‎وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه مراسم جشن پایان دوره‌ ترم تابستانه طرح ملی تلاوت قرآن و آغاز ترم پاییز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان، امروز یکشنبه ۲۰ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی توسط مؤسسه قرآنی شمیم وحی در بندرعباس برگزار می‎شود.

وی افزود: طرح ملی تلاوت در زمینه کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی با آموزش تخصصی قرائت قرآن ویژه نوجوانان سنین ۸ تا ۱۴ سال به‌منظور تربیت چهره‌های بزرگ قرآنی هرساله به مدت ۲ ماه و نیم برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان با بیان اینکه هر ترم مراسم پایانی‌ ترم تابستانی با حضور خانواده‌های قرآن‌آموزان و اجرای برنامه‌های قرآنی توسط این عزیزان برگزار می‌شود، افزود: قرآن آینه‌ای است که می‌توان در آن سیمای اسلام راستین را نظاره کرد و همگان باید برای بازشناسی چهره اسلام حقیقی به این آینه نگاه کنند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان با توجه به افزایش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ابراز کرد: قرآن ترازویی برای دور ماندن از افراط و تفریط است.

جعفر‌زاده با بیان اینکه قرآن مانند خورشیدی فضای جهان اسلام را روشن کرده و روزبه‌روز درخشنده‌تر می‎شود، اضافه کرد: ملت ما باید با تبعیت از قرآن کریم و اهل‌ بیت‌(ع) به‌دنبال ارائه جامعه قرآنی الگو و نمونه باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر گفتمان و بیان حاکم بر جلسات دینی ما قرآنی باشد مردم آنچه را در جلسات دینی می‌شنوند می‌توانند با مقایسه با قرآن سطح جلسات دینی را اعتلا و ارتقا بخشند و در این راستاست که این‌گونه فعالیت‌های قرآنی به‌صورت مستمر و فعال توسط مؤسسه برگزار می‎شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان در پایان گفت: همان‌گونه که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری فراگیری و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بوده و هست وظیفه ما است که به این ندای آسمانی قرآن کریم که خطاب به تمام جهانیان و در تمام اعصار است لبیک گفته و به آن جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

captcha