اولین شرط فعالیت یک خبرنگار دیانت است
کد خبر: 3834136
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
علیدادی‌سلیمانی:

اولین شرط فعالیت یک خبرنگار دیانت است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر چه دقت‌ها و مراقبت‌ها زیاد باشد، شغل خبرنگاری ارزشمندتر می‌شود و هر اندازه دقت را کم کنیم از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته‌ایم، گفت: اولین شرط فعالیت یک خبرنگار دیانت اوست.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان امروز یکشنبه، 20 مرداد در هم‌اندیشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌مناسبت روز خبرنگار با مدیران مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های استان کرمان گفت: هر فردی با توجه به علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌های خود پا به عرصه‌ای می‌گذارد و این حضور بسته به فعالیت او می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین کارها و انجام وظیفه‌ای در راستای وظیفه الهی بشر شود.

وی افزود: همه ما نسبت به جامعه اطرافمان مأموریت‌هایی داریم که در رسالت خبرنگاری می‌تواند به بهترین وجه ممکن به آن پرداخته شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر چه دقت‌ها و مراقبت‌ها زیاد باشد، شغل خبرنگاری ارزشمندتر می‌شود و هر اندازه دقت را کم کنیم از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته‌ایم، بیان کرد: اولین شرط فعالیت یک خبرنگار دیانت او است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی شرط دوم حضور یک فرد در عرصه خبرنگاری را شجاعت بیان کرد و یادآور شد: جرئت بیان متن خبر را آنگونه که هست با حفظ دیانت داشته باشد.

وی مصلحت را شرط سوم کار خبرنگاری بیان کرد و گفت: خبرنگاران باید حقیقت را بیان کنند اما در نشر حقیقت و واقعیت‌ها مصالح را هم باید لحاظ کرد، برخی خبرها در عین واقعیت اما قابل انتشار نیستند.

امام جمعه کرمان گفت: مسئله مهم دیگر در این شغل دقت و وسواس لازم در انتشار خبر است، چون اگر اینگونه نباشد به خبر خلاف واقع تبدیل می‌شود و اصلاح آن اثر قبل را از بین نخواهد برد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: اگر این چند شرط را در کنار هم ببینیم، خبرنگاری از شریف‌ترین شغل‌ها خواهد بود و در مقابل خبرنگارهایی که قرار نیست، هیچ یک از این اصول را رعایت کنند قرار دارند که گاهی حوادثی بسیار ظالمانه را اجازه نمی‌دهند کمترین خبری از آن منتشر شود و گاهی حادثه‌ای را آنچنان رنگ و لعاب می‌دهند که آن را موجه جلوه دهند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: خبرنگار واقعی نقطه امید برای افرادی است که مظلوم واقع می‌شوند و نمی‌توانند از حق خودشان دفاع کنند و حقشان تضییع می‌شود.

وی تأکید کرد: خبرنگار از خیلی مظلومیت‌ها می‌توانند دفاع کند، قدرت شما حوزه نفوذ شماست، خبرنگاری شغل مهم و حساس است و هم بی‌نهایت می‌تواند به جامعه خدمت کند و هم شغلی است که فرد می‌تواند دنیای خوبی را درست کند و آخرت خوبی برای خود بخرد و حب و بغض‌های غیرواقعی از این حوزه مأموریت باید رخت بربندد.

انتهای پیام

captcha