نقش بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با فتنه‌های مستکبران
کد خبر: 3834192
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

نقش بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با فتنه‌های مستکبران

گروه شهرستان‌ها ــ معاون فرهنگی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: امروزه که دشمنان دیگر از ابزار جنگی، سلاح و مهمات استفاده نمی‌کنند، بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با فتنه‌های مستکبران نقش به‌سزایی دارد.

نقش بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با فتنه‌های مستکبرانسرهنگ وهاب کرمی، معاون فرهنگی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: جهل و نادانی سبب می‌شود انسان جایگاه و منزلت واقعی خود را به‌درستی پیدا نکند و همین امر زمینه را برای توطئه دشمن فراهم می‌کند. امروزه که دشمنان دیگر از ابزار جنگی، سلاح و مهمات استفاده نمی‌کنند، بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با فتنه‌های مستکبران نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی کانون بانوی مرزنشین بالابردن سطح آگاهی زنان و آشنا کردن آن‌ها با حقوق مدنی و اجتماعی است. این مهم بیشتر در نواحی حاشیه شهر و روستایی انجام می‌شود و بانوان با جایگاه و حقوق خود آشنا شده و در تصمیم‌گیری‌های زندگی با دید بازتری اقدام می‌کنند.

کرمی بیان کرد: مدرسان کانون در طرح درس‌های ارائه شده باید به‌دور از جریانات سیاسی، گویش و مذهب افراد گام برداشته و هدف اصلی و محوری کانون را پیاده‌سازی کنند. برای کاهش آسیب‌های اجتماعی که طلاق و ازدواج‌های زودهنگام در اولویت آن است، باید زنان را با معضلات آن آشنا کرد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات عدم آگاهی کافی سبب رخ دادن بسیاری از مشکلات شده که تبعات بسیار منفی را همراه دارد، امروز باید با علم و دانش خاکریزی در برابر جهل دشمنان به‌وجود آورد تا از کم اطلاعی افراد به‌ویژه بانوان که نقش سازنده‌ای در تربیت خانواده دارند به نفع اهداف خود بهره نبرند.

معاون فرهنگی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: امروز ماهیت جنگ تغییر کرده و دیگر سلاح کاربردی ندارد در برهه کنونی علم، آگاهی، تعهد اخلاقی و خانواده‌مداری در مقابله با دشمن بسیار تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: با توجه به کارگاه‌های آموزشی که تاکنون توسط مدرسان کانون بانوی مرزنشین در تایباد برگزار شده است، بالا رفتن آمار طلاق و ازدواج‌های زودهنگام دو مشکل اصلی مطرح شده که نیاز به بررسی و مشاوره‌های تخصصی دارد. برای جلوگیری از این آسیب باید خانواده‌ها با توجه به مشکلات پیش آمده در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام

captcha