سازماندهی ۶۱ تیم بهداشتی دامپزشکی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3834213
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

سازماندهی ۶۱ تیم بهداشتی دامپزشکی در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دامپزشکی خراسان‌شمالی از سازماندهی ۶۱۶۱ تیم بهداشتی دامپزشکی به مناسبت عید قربان در استان خبرداد.

سازماندهی 61 تیم بهداشتی دامپزشکی برای عید قربان در خراسان‌شمالی

سید محمدمهدی احمدی، مدیرکل دامپزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: این اداره کل برای عید قربان 30 تیم سازماندهی 61 تیم بهداشتی دامپزشکی برای عید قربان ثابت و 31 تیم سیار شامل 101 دامپزشک و کارشناس بهداشتی تشکیل داده است.

وی افزود: با توجه به مخاطرات و تهدیدات بهداشتی که ممکن است با کشتار دام‌ها در خارج کشتارگاه، روی دهد و تبعات سنگین آن برای سلامت جامعه، همکاری دیگر دستگاه‌ها با دامپزشکی ضروری است.

احمدی ادامه داد: به جز همکاران دامپزشکی که خدمات رایگان بازرسی سلامت دام زنده و گوشت دام‌‎های قربانی را ارائه می‌کنند، کشتارگاه‌های دام هم با همکاری شهرداری‌ها در این روز، به مردم خدمات رایگان ارائه خواهند کرد.

وی یاداورشد: ترجیح بر این است که مردم و نیکوکاران، دام‌های قربانی خود را برای ذبح به کشتارگاه بفرستند، با این حال، تیم‌های دامپزشکی برای ارائه خدمات بازرسی و نظارت بهداشتی بر سلامت دام قربانی و گوشت استحصالی آن، آمادگی کامل دارند و شماره تلفن 1512 برای تماس مردم با ادارات دامپزشکی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha