اعیاد مسلمانان؛ فرصت سبقت گرفتن در بندگی
کد خبر: 3834375
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

اعیاد مسلمانان؛ فرصت سبقت گرفتن در بندگی

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه بندگی مخلصانه خداوند گذشتن از همه اموال است، گفت: اعیاد مسلمانان فرصتی برای سبقت گرفتن در بندگی و نیکی است.

اعیاد مسلمانان؛ فرصت سبقت گرفتن در بندگیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این عید و در پیش بودن عید غدیر خم، اظهار کرد: اعیاد اسلامی فرصتی برای درس دادن به همه انسان‌ها از سوی خداوند هستند و حضرت ابراهیم (ع) در روز عید قربان بندگی خود را در برابر پیشگاه الهی کامل کرد.
وی بندگی مخلصانه خداوند را به معنای گذشتن از همه مال و اموال دانست و گفت: عید سعید قربان از اعیاد مهم مسلمانان بوده و در کل همه اعیاد اسلامی بیانگر آن است که انسان‌ها باید در بندگی کردن خداوند از یکدگیر سبقت بگیرند.
وی در مورد اهمیت اعیاد مسلمانان ابراز کرد: در خصوص معرفی هر چه بهتر نماز عید سعید قربان می‌توان به خطبه‌های مولای متقیان در این نماز اشاره کرد که آن امام بزرگوار همواره مردم را به دو موضوع مهم تقوی و نیز به یاد مرگ بودن، متذکر می‌شدند.
خطیب موقت نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه عید سعید قربان بهانه ارزشمندی است تا در این روز خداوند متعال را بیش از هر زمان دیگری یاد کرده و بندگی باری‌تعالی را به جای آوریم، ادامه داد: خداوند نیز در این‌باره فرموده‌اند که در این عید بندگی خدا را به جای آورده و در حد توان قربانی کنید و این قربانی‌ها را برای مردم به‌ویژه مستمندان نیز خیرات کنید.
موسوی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از نیازهای امروز جامعه دانست و افزود: مصداق این عبارت، ایستادگی مسلمانان در برابر ظالمان و زورگویان است و نمونه بارز این مهم را می‌توان در ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا و سایر وابستگانش دانست و بی‌تردید این ایستادگی با وجود همه سختی‌هایی که ملت ایران متحمل می‌شوند، تداوم خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه اعیاد اسلامی برای همه مسلمانان به‌عنوان روزی که انسان می‌تواند بیش از پیش بندگی خالصانه خود را نثار خداوند کند، محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از این اعیاد، عید سعید قربان است؛ چرا که خداوند بنده خود یعنی حضرت ابراهیم (ع) را بارها در بوته آزمایش قرار داد و آن حضرت از این امتحانات سخت و دشوار سربلند بیرون آمد.
موسوی همچنین یکی از ضروریات جامعه امروز را ماندگاری عید بزرگی چون عید سعید غدیر خم خواند و فراموشی آن را دلیلی بر وقوع واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که باید غدیر زنده بماند این است که به واسطه زنده ماندن غدیر، دشمنان و مستکیران قادر نخواهند بود بر ما مسلط شوند.
انتهای پیام

captcha