عید قربان عامل وحدت جامعه اسلامی استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در حرم کریمه اهل بیت(س) اقامه شد، با اشاره به اینکه تقوای الهی همچون درختی است که نیاز به آبیاری برای رشد دارد، بیان کرد: قربانی کردن در روز عید قربان، درخت تقوا را آبیاری می‌کند.

امام جمعه قم تزکیه را از راه‌های رسیدن به فلاح و رستگاری دانست و افزود: برای تزکیه بهترین عامل تقوای الهی است و امام علی(ع) نیز می‌فرمایند: «تقوا موجب درمان مرض‌های روحی و جسمی است».

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که تزکیه اولین جنبه روز عید قربان است، ادامه داد: دومین جنبه روز عید قربان جنبه سیاسی است که موجب وحدت جامعه اسلامی می‌شود و وحدت مسلمانان در قرآن کریم و در کلام پیامبر اکرم(ص)، اهل‌بیت(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تأکید شده‌است.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: روز عید قربان، روزی است که مسلمانان به یکدیگر نزدیک می‌شوند، در برنامه‌ها و نمازها شرکت می‌کنند، قربانی انجام می‌دهند، از مال خود می‌بخشند و همین امر توطئه دشمنان در بدبین‌کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر را خنثی می‌کند.

تولیت حرم بانوی کرامت و نماینده ولی فقیه در استان قم مراسم حج تمتع، نمازهای جمعه، نمازهای عید، مراسم‌های مذهبی، ماه رمضان، روز قدس و روز عید قربان و غدیر را از ایامی برشمرد که مسلمانان و مؤمنان به یکدیگر نزدیک می‌شوند و اظهار کرد: امیدواریم در پرتو وحدت بتوانیم به دستورات و فرامین الهی جامه عمل بپوشانیم و دشمنان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذاریم

آیت‌الله سعیدی یکی از شروط رسیدن به وحدت را ولایت امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) دانست و افزود: در همین راستا امام رضا(ع) می‌فرمایند: خداوند فرمود: «كلمة ‌لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي؛ کلمه توحید(لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است» و حضرت ادامه دادند: «بِشُرطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛‌ اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم.»

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ع) در پایان گفت: در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) است که می‌توان به وحدت رسید.

انتهای پیام