نادیده گرفتن غدیر خم و ولایتمداری، پیش‌مقدمه واقعه عاشورا شد
کد خبر: 3834503
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

نادیده گرفتن غدیر خم و ولایتمداری، پیش‌مقدمه واقعه عاشورا شد

گروه اجتماعی ــ یک پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه در تاریخ اسلام اگر غدیر خم و جریان ولایت جدی گرفته می‌شد واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد، گفت: پیش‌مقدمه حادثه عاشورا، نادیده گرفتن غدیر خم و جریان ولایتمداری است.

نادیده گرفتن غدیر خم و جریان ولایتمداری؛ پیش مقدمه‌ای برای واقعه عاشورا

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‎‌الاسلام روح‌الله یغمائیان، پژوهشگر علوم دینی شب گذشته، 21 مرداد در نشست هماهنگی برگزاری کاروان شادی در جشن عید سعید غدیر خم در حوزه علمیه شهرستان سمنان، با تأکید بر لزوم تقویت برگزاری جشن‌ها و اعیاد اسلامی در جامعه گفت: متأسفانه در برگزاری جشن‌ها ضعیف عمل کردیم که این مسئله باید حل شده و در تقویت برگزاری اعیاد اسلامی بکوشیم.

وی ادامه داد: اگر غدیر ضعیف شود همه چیز را از ما می‌گیرند که در این راستا در تاریخ اسلام اگر غدیر خم و جریان ولایت جدی گرفته می‌شد محرم اتفاق نمی‌افتاد زیرا پیش‌مقدمه رخ دادن محرم و عاشورا، نادیده گرفتن غدیر خم و جریان ولایت‌مداری است.

وی با تأکید بر لزوم تبلیغ غدیر در جامعه متذکر شد: اثرات تبلیغ غدیرخم در جامعه، در زندگی فردی شخص متبلور می‌شود.

یغمائیان با تأکید بر اینکه باید شادترین روز ما غدیرخم باشد و غدیر برای جامعه امروز بیعت با امام زمان(عج) است، یادآور شد: در ایام غدیر باید به فرزندان توسط والدین هدیه داده شود و در اماکن خدماتی هزینه‌ها کمتر و برای غدیر خم رایگان محاسبه شود زیرا باید غدیر خم با روزهای دیگر سال متفاوت باشد.

انتهای پیام

captcha