ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی برای فعالان اقتصادی با استفاده از آموزه‌های دینی
کد خبر: 3834515
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی برای فعالان اقتصادی با استفاده از آموزه‌های دینی

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ما می‌توانیم از طریق آموزه‌های دینی، فرهنگ کار، کارآفرینی، معیشت، عزت و افتخار را برای کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصاد ترویج دهیم.

ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی برای فعالان حوزه اقتصاد، با استفاده از آموزه‌های دینیعلی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در بازدید از خبرگزاری ایکنا در خصوص اهمیت موضوع اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: در آموزه‌های قرآنی و دینی ما بر بحث اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم بسیار تأکید شده و آنچه ما از آن غافل شدیم، این است که تمام این موارد را تبلیغ و ترویج کرده، پشت تریبون‌ها بیان کردیم، اما این نکته که تا چه میزان قرآن و مبانی اسلام به معیشت مردم اهمیت می‌دهند، را کمتر در نظر گرفتیم. حضرت علی(ع) خود چاه حفر کرده و وقف می‌کردند اما کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که فرمودند: «فقر کفر می‌آورد»، تصریح کرد: این حرف بزرگی است اما این سخن‌ها را کمتر بیان کردیم. اگر جامعه‌ای می‌خواهیم که در آن، شرایط برای بندگی و دینداری فراهم باشد، بایستی ابتدا معیشت و اشتغال مردم را تأمین کنیم. بر این اساس نقش ایکنا در این امر پررنگ و حیاتی است و بایستی به ترویج فرهنگ کار و و کارآفرینی بیشتر توجه شود؛ چرا که ما می‌توانیم از طریق آموزه‌های دینی، فرهنگ کار، کارآفرینی، ارتقای معیشت، عزت و افتخار را برای کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصاد رقم بزنیم.

رسولیان افزود: باید با این بخش فعالانه‌تر برخورد کرده و همه را به کار و تلاش تشویق کنیم. این‌که برخی تشویق به کار و تلاش نمی‌شوند، زمینه‌ای می‌شود که دنبال روزی غیرحلال باشند. ما جوانان و مردم را متهم نمی‌کنیم، شاید ما این شرایط را ایجاد کردیم که فرد احساس کرده با روش‌هایی غیر از تلاش، کوشش و زحمت نیز می‌توان پول به دست آورد. اگر بدانند که تا چه میزان آموزه‌های دینی ما بر تلاش، کوشش و روزی حلال تأکید دارد و برای کارآفرین ارزش و احترام قائل است، خود به تدریج به سمت روزی حلال می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمی‌توانیم به فردی که گرسنه است بگوییم روزی حلال به دست بیاورد، اگر بخواهیم علمی صحبت کنیم، در سلسله مراتب مازلو اولین نیاز، نیازهای ضروری و فیزیولوژی است، باید نیازهای اولیه و امنیت برقرار باشد و بعد به فکر نیازهای دیگر باشیم.

وی عنوان کرد: در اسلام تنها به کوشش و تلاش تأکید نشده، بلکه یک ضرورت بوده و معنای آن حرکت به سمت روزی حلال است. ما باید این امر را تشویق کنیم. نقش علمای دین و رسانه‌ها و افرادی که تریبون در دست دارند در این زمینه پررنگ‌تر است. ایکنا می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

رسولیان با اشاره به اینکه روزی حلال الزام بوده اما باید پیش‌زمینه‌ها و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، تا این اتفاقات رخ دهد، تصریح کرد: در کشور ما فرصت برای کار، بسیار وجود دارد، تنها تعریف ما از کار، سطحی که تعریف کردیم و فرهنگی که در جامعه حاکم شده، مقداری مسئله را سخت کرده است. ما باید فرهنگ کار، تلاش و کوشش را ترغیب کنیم.

انتهای پیام

captcha