درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3834541
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کسب رتبه اول دانش‌آموزان خراسان رضوی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله کشوری خبر داد.

درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در مسابقات قرآن، عترت و نمازعلی مهدوی‌خواه رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشوری در دو بخش آوایی و پژوهشی به میزبانی زنجان و مشهد از بیست و دوم تیرماه آغاز شد و تا پانزدهم مردادماه ادامه یافت.

وی اظهار کرد: متسابقان در بخش آوایی در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، مداحی، ترتیل و قرائت و در بخش پژوهشی در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام با هم به رقابت پرداختند.

مهدوی‌خواه افزود: 74 متسابق از خراسان رضوی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی راه یافتن که به تفکیک تعداد 55 دانش‌آموز پسر و 34 دانش‌آموز دختر برای رقابت با سایر متسابقان در مسابقات شرکت کردند که از این تعداد 49 نفر از متسابقان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز موفق شدند، 17 رتبه اول، 12 رتبه دوم، 7 رتبه سوم، 6 رتبه چهارم و 7 رتبه پنجم را کسب کرده و برای استان افتخارآفرینی کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تیم دانش‌آموزان خراسان رضوی در مجموع، با کسب 173 امتیاز در بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان موفق به کسب رتبه اول این مسابقات گردید و استان‌های خوزستان و قم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مهدوی‌خواه ادامه داد: به‌منظور تجلیل از خدمات و تلاش‌های دانش‌آموزان و مربیان آنان، بنا داریم برای اولین بار در شهریورماه، جشن تجلیل از ستارگان و فعالان فعالیت‌های پرورشی برگزار شود و از 24 اداره برتر در حوزه اجرای موفق فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و همچنین بیش از 100 دانش‌آموز برگزیده در مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز و همچنین مسابقات فرهنگی ـ هنری تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha