مصالحه ۱۰۰۰ پرونده قضایی در ‌خراسان‌شمالی
کد خبر: 3834617
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

مصالحه ۱۰۰۰ پرونده قضایی در ‌خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و ۷۱ پرونده قضایی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان منجر به مصالحه شده، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری در جهت رفع آن را اولویت اصلی مراکز مشاوره دانست.

کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت اصلی مراکز مشاوره در خراسان‌شمالی

سرهنگ محسن عربی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه آگاهی دادن به خانواده‌ها راز بقای تحکیم بنیان خانواده است، اظهار کرد: اگر چه خانواده یک نهاد کوچک اجتماعی بوده و از یک زن و مرد حادث شده اما شرط بقای آن ایمان و معنویت گرایی اعضای خانواده و وجود عشق و محبت در آن است.

وی با اشاره به برگزاری تعداد 23 کلاس مشاوره فعال در طول سال جاری، افزود: رسالت وجودی مشاوران در مراکز مشاوره و واحدهای مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها، آگاه‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

عربی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 71 پرونده قضائی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان منجر به مصالحه شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت تعداد یک هزار و 185 پرونده در حوزه روانشناختی مورد رسیدگی قرار گرفته، اظهار کرد: در این راستا تعداد 38 مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان این حوزه به مراجعان ارائه شده است.

وی با اشاره به مصالحه 90 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری این فرماندهی ازابتدای سال جاری تاکنون، یادآور شد: پرونده‌های زوجین دارای اختلاف و در شرف طلاق نیز علاوه برارجاع به کلانتری‌ها به صورت جداگانه به مرکز مشاوره استان نیز ارجاع داده می‌شود.

عربی ابرازامیدواری کرد که با توسعه و تقویت این واحد اجتماعی در کلانتری‌های سطح استان و شناسایی و بکارگیری کارشناسان مجرب و مرتبط با این حوزه می‌توان شاهد روند کاهش آسیب‌ها، معظلات و مشکلات خانواده‌ها در سطح جامعه باشیم.
انتهای پیام

captcha