مطالبه‌گر ساختن مردم؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگاران
کد خبر: 3834782
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

مطالبه‌گر ساختن مردم؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگاران

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از کارها و رسالت‌های خبرنگاران، رسانه و مطبوعات تلاش برای مطالبه‌گر شدن مردم است، گفت: در جریان انتخابات، اولین چیزی که باید مردم مطالبه کنند برنامه محوری بودن کاندیدا است.

مهمترین رسالت خبرنگاران؛ تلاش برای مطالبه‌گر شدن مردم

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان شب گذشته، 22 مرداد در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران بدون محدودیت بر عملکرد کارگزاران استان نظارت کنند، اظهار کرد: رسانهها باید بدون محدودیت بر عملکرد کارگزاران نظام نظارت داشته باشند و از شخص استاندار تا مدیران دیگر در ادارات و بخش‌ها، انتقاد کرده و می‌توانند آن‌ها را زیر تیغ نقد منصفانه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر نقد، نقد منصفانه باشد، همه مدیران ما باید این مهم را به‌عنوان یک هدیه از شما قبول کنند زیرا رسانهها و خبرنگاران، ستون فقرات مردم‌‌سالاری هستند.

آشناگر با تأکید بر اینکه امسال شاهد انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود و یکی از کارهایی که خبرنگاران، رسانه و مطبوعات باید انجام دهند، تلاش برای مطالبهگر شدن مردم است، بیان کرد: در جریان انتخابات، اولین چیزی که باید مردم مطالبه کنند برنامه محوری است یعنی باید از کاندیداها برنامه بخواهند و در جریان انتخابات بعدی این برنامهها و میزان اجرا و تحقق آن را ارزیابی کنند.

آشناگر با اشاره به لزوم ادراک خبرنگاران از شرایط، عمل متناسب با وضعیت روز جامعه و اطلاع‌رسانی درست، یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که دشمن در حال نه طراحی، بلکه اجرای یک عملیات روانی پرحجم توسط وابستگان خود در منطقه علیه نظام جمهوری اسلامی است.

این مقام عالی استان ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام را از نیرنگها و اهداف دشمنان برشمرد و گفت: نیاز است خبرنگاران به آن توجه داشته باشند زیرا این دومین اصل و پایهریزی جنگ همه‌جانبه روانی دشمن علیه نظام است که در این راستا برخی خبرنگاران و خبرگزاریها با لُکنت زبان از خدمات دولت و نظام دفاع میکنند، اما باید سر خود را بالا بگیریم در شرایطی که جنگ همه‌جانبه علیه نظام در حال انجام است از مقاومتی که نظام و مردم، مردانه در حال انجام آن هستند، قاطعانه دفاع کنیم.

انتهای پیام

captcha