پژوهش؛ ‎از اساسی‌ترین زمینه‌های تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3834829
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

پژوهش؛ ‎از اساسی‌ترین زمینه‌های تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»

گروه فرهنگی ــ سرپرست دانشگاه علوم پزشكی لرستان با تأکید بر این‌که پزوهش باید دانش‌بنیان و براساس نیازهای كشور باشد، گفت: پژوهش اساس آموزش بوده و از اساسی‌ترین زمینه‌های توسعه به‌عنوان یكی‌از برنامه‌های مهم «گام دوم انقلاب» است.

اساسی‌ترین زمینه‌های توسعه به‌عنوان یكی‌از برنامه‌های مهم «گام دوم انقلاب» استبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا نیكبخت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان سه‌شنبه، بیست و دوم مرداد در آیین معارفه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: پژوهش اساس آموزش بوده و از اساسی‌ترین زمینه‌های توسعه به‌عنوان یكی‌ از برنامه‌های مهم «گام دوم انقلاب» است.

وی با تأکید بر این‌که مقالات تولید شده در حوزه پژوهش باید مستند باشند؛ چراکه این موضوع باعث ارتقای جایگاه دانشگاه خواهد شد، گفت: عدالت‌محور بودن به‌ویژه در پرداخت‌ها خواسته مهم ماست كه انتظار داریم معاون جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه آن‌را برآورده كند.

نیکبخت ضمن تشكر از زحمات معاون سابق تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان كرد: شخصیت‌های علمی علاوه‌بر تحقیق و مقاله‌نویسی باید خوش‌خُلقی و اخلاق را به جامعه وارد كنند.

در بخشی از این مراسم، ابراهیم فلاحی، معاون جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که كار كردن در حوزه تحقیقات یكی‌از دشوارترین كارهای دانشگاه است، اظهار كرد: در این راه دست یاری به سمت تمامی اساتید عزیز و پژوهش‌گران دراز می‌كنم و امیدوارم با تعامل بتوانیم گام‌های مؤثری در این مسیر برداریم.

وی افزود: كارها در این حوزه بر اساس اسناد بالادستی است اما با این وجود در نحوه مدیریت مواردی وجود دارد كه باعث ایجاد انگیزه بیشتر خواهد شد.

رئیس سابق دانشكده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: از بین بردن بروكراسی‌های بیهوده اداری، تعامل ویژه با پژوهش‌گران و مشاركت جهت ایجاد انگیزه و معیار عملكردی افراد مهم‌ترین سیاست‌های مدیریتی ما در معاونت تحقیقات و فناوری خواهد بود.

فلاحی ادامه داد: دو خصیصه صداقت و عدالت در پیشبرد برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد كه باید در این معاونت نهادینه شود.

وی با اشاره به این موضوع كه محیط اداری مانند محیط خانه ما است، عنوان كرد: با توجه به كمبودهای مالی، مشكلات استان اولویت برنامه‌های پژوهشی در معاونت خواهند بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همچنین ارتباط با صنعت، نعامل با شركت‌های دانش‌بنیان و برگزاری جلسات ماهیانه با بیمارستان‌ها و دانشكده‌ها با محوریت پژوهش را از برنامه‌های مهم خود در این معاونت قلمداد كرد.

در این آیین که در دانشکده پزشکی خرم‌آباد برگزار شد، ابراهیم فلاحی به‌عنوان معاون جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شد.

انتهای پیام

captcha