سازمان‌های مردم‌نهاد زمینه‌ساز توسعه هستند
کد خبر: 3834830
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

سازمان‌های مردم‌نهاد زمینه‌ساز توسعه هستند

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: توسعه پایدار زمانی به دست می‌آید که حضور مردم در قالب نهادهای مدنی سامان پیدا کند.

سازمان‌های مردم‌نهاد زمینه‌ساز توسعه هستند

به گزارش ایکنا از اصفهان، محسن سجاد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، روز گذشته سه شنبه 22 مرداد در آیین گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های اجتماعی برگرفته از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تمام ارکان مهم نظام، برپایه مشارکت مدنی و مشارکت‌های قانونی مردم شکل گرفته و به لطف خداوند رشد و نِمُو خواهد یافت.

وی افزود: مردم باید کمک حال دولت باشند و توسعه محلی را شکل دهند. تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف کارآیی و ابعاد وسیع و گسترده‌ای دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، سازمانی غیرانتفاعی، غیردولتی و غیرسیاسی است، ورود این سازمان‌ها به مسائل سیاسی یک آفت بزرگ محسوب می‌شود. وجود خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در اصفهان، نسبت به سایر استان‌ برجسته‌‍‌تر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان نیز در این همایش گفت: توسعه پایدار زمانی به دست می‌آید که حضور مردم در قالب نهادهای مدنی سامان پیدا کند. توسعه پایدار مسیر ناهمواری است که با همیاری و مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف هموارتر می‌شود.

فریده روشن افزود: حضور مردم در عرصه مدیریت جامعه باعث پویایی و کاهش مشکلات جامعه خواهد شد، با حضور مردم و سمن‌ها، تمام راه‌هایی که در بخش‌های دولتی و نیمه دولتی به سرانجام نرسیده را می‌توان به انجام رساند، در واقع سمن‌ها چشم‌های بینای جامعه هستنند که زوایای ناپیدای آن را می‌نگرند و با صدای رسا آن را به همگان بیان می‌کنند، جامعه مطلوب زمانی مدریت و مسیر درست خود را به دست می‌آورد که علاوه بر حضور مردم در عرصه انتخابات، این مشارکت را در قالب نهادهای مردمی ادامه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان ادامه داد: حضور نهادهای مردمی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، که در پرتو این سرمایه‌های اجتماعی، دستیابی به اهداف بلند میسر خواهد شد.

روشن بیان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها سعی می‌کنیم تا آن جایی که امکان دارد هر گونه برنامه‌ریزی شهری را با حضور و مشارکت سمن‌ها انجام دهیم. در همین راستا اداره مشارکت‌های اجتماعی در اداره معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری فعال شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای گفت: برای رهایی از مشکلات اقتصادی، محیط زیست و ... باید از سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha