لزوم حضور استعدادهای نخبه در دانشگاه فرهنگیان‌
کد خبر: 3834883
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

لزوم حضور استعدادهای نخبه در دانشگاه فرهنگیان‌

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان بر لزوم ورود نخبگان به دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و افزود: در سال‌جاری ۵۲۳ دانشجو در مراکز دانشگاه فرهنگیان استان پذیرفته می‌شود.

لزوم حضور استعدادهای نخبه به دانشگاه فرهنگیان / پذیرش ۵۲۳ دانشجوبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آقایی‌جودکی، رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان، امروز، 23 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه‌ها آگاهی‌بخش به رسانه هستند.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه فرهنگیان ادامه دهنده راه تربیت معلم بود، افزود: این دانشگاه در کمترین زمان ممکن توانست به‌عنوان یک دانشگاه مهم در زمینه‌های مختلف با دانشگاهی مطرح به رقابت بپردازد.

آقایی‌جودکی با تأکید بر این‌که در اردیبهشت ۹۷ رهبر معظم انقلاب با حضور در این دانشگاه این دانشگاه را تبریک و فرمودند دانشگاه مرکز ثقل اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به این‌که تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز دستگاه تعلیم و تربیت است، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم‌ معلمان خوب داشته باشیم باید دانشگاه فرهنگیان خوب داشته باشیم.

وی با ذکر این مطلب که تحول و توسعه جامعه در گرو تحول نظام تعلیم و تربیت و این تحول در گرو پیشرفت دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: راه ورود افراد نخبه را به دانشگاه فراهم کنیم و افراد نخبه را در قامت معلم پرورش دهیم.

آقایی‌جودکی با تأکید بر این‌که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان رقابت روز به روز دشوارتر می‌شود، گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان ما رتبه‌های برتر کنکور هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به این‌که تراز دانشجویان جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان باید از ۶۵۰۰ بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان آقایان از معافیت سربازی برخوردار هستند و از بدو ورود به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و هزینه‌ای بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه فرهنگیان لرستان دارای چهار شعبه است، اضافه کرد: دو مرکز در خرم آباد یک مرکز الیگودرز و مراکزی دیگر در بروجرد فعال هستند.

آقایی‌جودکی با تأکید بر این‌که ۱۰۹۱ دانشجو داشتیم که ۵۳۲ نفر بانوان و مابقی آقایان بودند، اظهار کرد: امسال با رایزنی‌ها سه رشته دیگر به دانشگاه اضافه شده است و برای سال آینده در رشته‌های آموزش ابتدایی، الهیات و معارف، زبان عربی و تاریخ پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به این‌که در سال آینده ۵۲۳ نفر پذیرش داریم که ۳۳۷ نفر آقا و ۱۸۶ نفر بانوان هستند، ادامه داد: تلاش کنیم افراد نخبه و توانمند و صالح و علاقمند جذب دانشگاه فرهنگیان شوند.

لزوم حضور استعدادهای نخبه به دانشگاه فرهنگیان / پذیرش ۵۲۳ دانشجو

انتهای پیام

 

captcha