انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در کردستان
کد خبر: 3834919
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در کردستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» خبر داد و گفت: مرحله استانی این جشنواره در مهرماه سال جاری در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان امروز، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قصه‌ها با مضامین مختلف ریشه در فرهنگ بومی و سنتی دارد، اظهار کرد: قصه‌گویی پدربزرگان و مادربزرگان در این جشنواره نقش مهمی برای انتقال و ترویج آن‌ها از نسلی به نسلی دیگر ایفا می‌کند.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، تبادل تجربیات مربوطه و احیای سنت قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: از طریق قصه می‌توان روابط اجتماعی و دیگر مهارت‌های زندگی را به زبان ساده به کودکان انتقال داد و کودکان‌ را برای ورود به آینده آماده کرد.

وی اظهار کرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش قصه‌ زندگی من شامل بیان روایاتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی به صورت فیلم 90 ثانیه‌ای، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی «کلاسیک سنتی» و مدرن «نوآورانه» و همچنین بخش بین‌المللی شامل قصه‌گویی نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

شیخی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مهرماه سال جاری در کردستان برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و بین‌الملل تا 17 شهریور و علاقه‌مندان به شرکت در بخش 90 ثانیه‌ای تا دهم مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش «قصه زندگی من» باید فیلم‌های قصه خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان تشکیل یک دبیرخانه استانی برای سامان‌ بخشی به همه اقدامات در راستای بهتر برگزار کردن این جشنواره را از دیگر اقدامات کانون استان کردستان به نشانی خیابان طالقانی،جنب سالن تختی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در استقبال از این جشنواره برشمرد.
انتهای پیام

captcha