کار خیر مصداق اصیل امر به معروف است
کد خبر: 3835078
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

کار خیر مصداق اصیل امر به معروف است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب مطبوعات هم می‌توانند در مفهوم‌سازی و هم در جریان‌سازی نقش پررنگی را ایفا کنند. باید گفت، کار خیر مصداق اصیل امر به معروف است که باید جریان‌سازی شود.

کار خیر مصداق اصیل امر به معروف استبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته 23 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که به میزبانی گلستان علی(ع) در مجموعه جشنگاه برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و خبررسانی فعالیتی سهل و ممتنع تلقی می‌شود، از طرفی سهل چرا که برداشتن قلم و کاغذ و خبرنویسی آسان است، همان طور که در اختیار داشتن ضبط صوت و دوربین نیز برای تهیه گزارش خبری، از عهده همگان بر می‌آید.

وی ادامه داد: اما این فعالیت اصحاب رسانه ظریف و حساس است و علاوه بر عوامل مختلف حرفه‌ای عواقب اجتماعی نیز به دنبال دارد و به همین دلیل کاری سخت محسوب می‌شود. 25 سالی که در مجلس شورای اسلامی و در حال حاضر نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت مشغول هستم، با قشری سروکار دارم که این شغل برایشان صرفه اقتصادی بالایی نیز ندارد اما کاری دل‌نشین به حساب می‌آید.

حسینی تصریح کرد: این جلسه مصداقی از یک کار خیر است که می‌تواند مبنای یک اقدام خیر بزرگ باشد و در این خصوص به همکاری، مساعدت، همدلی و هم‌اندیشی نیازمند هستیم. پروژه‌هایی که توسط گلستان علی(ع) به ثمر رسیده و همچنین پروژه‌هایی که در دست اقدام است، کار بزرگی محسوب می‌شود و کاری در حد یک وزارت‌خانه و سازمان بزرگی است.

مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گلستان علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین نهاد نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست به حوزه پژوهشی، آموزشی و علمی نیز ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: برای اینکه یک فعالیت چه در عرصه خبرنگاری و چه در عرصه کار خیر به ثمر برسد، سه مرحله شامل مفهوم‌سازی، نهادسازی و جریان‌سازی باید دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مفهوم‌سازی باید گفت: حدیثی از امام علی(ع) وجود دارد که می‌فرمایند: «اگر اعتقاد به طور صحیح ایجاد شود، اعتقاد بر زبان جاری می‌شود، زبان بر رفتار و رفتار به عادت و عادت نیز سرنوشت انسان را می‌سازد و بنابراین مفهوم‌سازی در موضوع ذهن بسیار حایز اهمیت است.

حسینی ادامه داد: در خصوص نهادسازی نیز باید گفت موسسه‌ای مانند گلستان علی(ع) اگر بر طبق یک نهاد غیردولتی شکل نمی‌گرفت، قطعا این توفیق و موفقیت نیز حاصل نمی‌شد.

مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در مرحله سوم نیز باید گفت اصحاب مطبوعات هم می‌توانند در مفهوم‌سازی و هم در جریان‌سازی نقش پررنگی را ایفا کنند. کار خیر مصداق اصیل امر به معروف است که باید جریان‌سازی شود و گمان می‌کنم خیرین این سه مرحله را در کار خود دارند.

وی افزود: هرچیزی که قرار است ماندگار شود، باید با خلوص و نیت خالص همراه باشد. مشاهده می‌کنیم استاد فرشچیان ماندگار می‌شود، ایشان آثار بسیاری مانند مضجع شریف امام رضا(ع) و عصر عاشورا را طراحی کرده است و می‌توان گفت، هر هنرمندی که ماندگار شد، کار خیر انجام داده است.

حسینی عنوان کرد: مولانا در مثنوی معنوی به این موضوع اشاره می‌کند که «ای انسان تو که وجودت الهی است، نخست باید دیوار قلبت را صیقل دهی و اگر گناهی مرتکب شدی، باید آن را پاک کنی تا انوار الهی بر قلبت بتابد.»

مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: دوم اینکه «ای انسان نیازی به رنگ و ریا نداری». انسان در مسیر الی‌الله نیاز به رنگ و ریا ندارد. اگر کار خیری برای چشم مردم انجام شود، نفع دارد اما نتیجه‌ای برای انسان ندارد. سوم اینکه «ای انسان باید پرده‌های میان خدا و انسان که تکبر است را برداری»، غرور و منیت معیارهای این پرده‌ها است. اگر این اتفاق افتاد، در هر کار خیر قطعا انوار الهی تابیده و بهره معنوی برده شده است.

انتهای پیام

captcha