تاکید شهردار مشهد بر همکاری کامل با خیریه‌ها در رفع آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3835101
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

تاکید شهردار مشهد بر همکاری کامل با خیریه‌ها در رفع آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ شهردار مشهد گفت: تمام مدیران مدیریت شهری شهرداری مشهد توجیه هستند که با موسسه‌هایی مانند خیریه گلستان علی(ع) که فعالیت‌های آنها در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی است، نهایت همکاری را داشته باشند.

بزرگ‌ترین قربانی انکار مردم، کودکان بی‌سرپرست گلستان علی(ع) استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا کلایی شهردار مشهد شامگاه گذشته 23 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مجموعه جشنگاه برگزارشد، اظهارکرد: تمام مدیران مدیریت شهری شهرداری مشهد توجیه هستند که با موسسه‌هایی مانند خیریه گلستان علی(ع) که فعالیت‌های آنها در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی است، نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم به کودکان گلستان علی(ع) کمک کنیم، افزود: بزرگترین کمک ما به این افراد این است که مردم را از حضور آنها آگاه کنیم. نادیده‌گرفتن، انکار ناهنجاری‌ و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما زیاد است.

شهردار مشهد عنوان کرد: بزرگترین گروهی که قربانی انکار و نادیده‌گرفتن مردم می‌شوند، افرادی هستند که گلستان علی(ع) از آن‌ها حمایت می‌کند.

کلایی بیان کرد: باید دیوارهای انکار، ترس، نادیده‌گرفتن و تردید فرو بریزد. مردم باید این افراد را به عنوان اعضای جامعه بپذیرند که در این صورت شانس موفقیت آن‌ها در بازار کار، ورود به روابط دوستانه و اجتماعی، ازدواج و... افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه روزنامه‌نگاری، رسانه و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند به مردم بگویند که این کودکان در جامعه هستند تا جامعه آن‌ها را بپذیرد تا مرز‌های میان مردم جامعه و آن‌ها را از بین برود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شاید این کار بزرگترین کمک خبرنگاران به این‌گونه موسسه‌هاست، ادامه داد: ما نیز امکانات رسانه‌ای خود را در اختیار موسسه گلستان علی(ع) قرار می‌دهیم. امیدواریم دیگر رسانه‌های نیز ما را در این امر یاری دهند.

دهکده گلستان علی(ع)؛ مرکز استعدادیابی فرزندان کل کشور
در ادامه حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مقرر شده است، مشهد در پروژه دهکده گلستان علی(ع)، به قطب کشف و پرورش استعداد در کشور تبدیل شود و با شکل‌گیری مراکز رشد در استان‌ها و در ارتباط با مرکز قطب، شاهد ایجاد زمینه پرورش استعدادها باشیم.

وی اظهار کرد: اگر از یک کارشناس اجتماعی این سوال پرسیده شود که نقش رسانه در عرصه اجتماعی چیست، با دو کلید‌واژه «شفافیت» و «مطالبه‌گری» روبرو می‌شویم، باید گفت شفافیت در موضوعات اجتماعی بدون حضور خبرنگاران و فعالیت آن‌ها میسر نیست، چرا که این قشر وجدان بیدار جامعه هستند و شفافیت را به جامعه تزریق می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: خبرنگاران با بهره‌گیری از عنصر شفافیت گاهی عملکرد دستگاه‌ای دولتی را به نقد کشیدند و باعث شدند ما شفاف‌تر عمل کنیم که این مورد ارزشمند است. باید گفت جامعه غیرشفاف قطعا جامعه‌ای مطلوب نخواهد بود.

پوریوسف با بیان اینکه مردم در جامعه همه باید مطالبه‌گر باشند، عنوان کرد: اما آیا این امکان وجود دارد که همه مردم مطالبه‌گری کنند، برخی از شهروندان زبان مطالبه‌گری را ندارند و یا برخی از آن‌ها جایگاه و فرصت این امر را در اختیار ندارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: خبرنگاران یکی از آن ظرفیت‌هایی هستند که اقدام به مطالبه‌گری سازمان یافته می‌کنند، بنابراین می‌توان گفت یکی از ابزارهای مطالبه‌گری حبرنگاران هستند. این دو جنبه بسیار حائز اهمیت است، چرا که می‌توانند در جامعه به وسیله اعتماد اجتماعی، سرمایه‌های اجتماعی را ارتقا دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه و در خصوص پروژه دهکده گلستان علی(ع) بیان کرد: مقرر شده است، مشهد در پروژه دهکده گلستان علی(ع)، به قطب کشف و پرورش استعداد در کشور تبدیل شود و با شکل‌گیری مراکز رشد در استان‌ها و در ارتباط با مرکز قطب، شاهد ایجاد زمینه پرورش استعدادها باشیم.

انتهای پیام

captcha