طرح «مانا» در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3835115
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

طرح «مانا» در اردبیل اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۷ پایگاه با تشکیل ۵۴ گروه دختران و پسران در استان طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) را اجرا می‌کنند گفت: طرح «مانا» برای مشارکت اجتماعی بیشتر نوجوانان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

طرح «مانا» در اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۴ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۷ پایگاه با تشکیل ۵۴ گروه دختران و پسران در استان طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) را اجرا می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح مشارکت اجتماعی بیشتر نوجوانان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و طرح راهکار‌های مناسب برای حل معضلات است.

وی اظهار کرد: مهارت آموزی در زمینه فعالیت‌های پیرامون اجتماعی نوجوانان می‌تواند زمینه آموزش قوی برای کاهش و مصون‌سازی افراد جامعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی باشد.

ستاری تاکید کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در زندگی شهری و امروزی باعث کاهش اطلاعات نوجوانان در مورد برخی از رفتار‌های ناهنجار اجتماعی می‌شود و این نقطه آسیب‌زایی آن‌ها را فراهم می‌کند و باید با آموزش و ارائه راهکار فعالیت‌های اجتماعی نوجوانان را بازتر کرد.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: نوجوانی مهمترین مرحله تکامل اجتماعی افراد جامعه است که مورد بیشترین تهدید از سوی ناهنجاری‌ها قرار می‌گیرند و باید در این دوران مراقب رفتار‌ها و برخورد‌ها در این سنین باشیم.

وی ادامه داد: مهمترین رویکرد این طرح توجه به مقطع سنی نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های بزرگ این سنین در مشارکت و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

ستاری بیان کرد: کودکان در سنین پائین بیشتر در مورد مسائل آموزشی، فرهنگی و خانوادگی آموزش می‌بینند و باید برنامه‌های در زمینه رفتار‌های اجتماعی در سطح جامعه صورت گیرد که طرح مانا با این هدف پایه ریزی شده است.

انتهای پیام

captcha