اثبات امامت و تداوم ولایت؛ مهم‌ترین پیام خطبه غدیر
کد خبر: 3835144
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

اثبات امامت و تداوم ولایت؛ مهم‌ترین پیام خطبه غدیر

گروه فرهنگی- امام‌جمعه کرج با گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: مهم‌ترین پیام خطبه غدیر اثبات امامت و تداوم ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

اثبات امامت و تداوم ولایت؛ مهم‌ترین پیام خطبه غدیر

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی‌حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، 24 مرداد در همایش مدیران و هیأت امنای رزمندگان البرز که 24 مرداد در مجتمع ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، عید غدیر را از بزرگترین اعیاد برشمرد و اظهارکرد: این عید فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه ولایت است.
وی با اشاره به اینکه مسئله غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) در ابعاد مختلف دارای اهمیت والا، معارف و مطالب عمیق است، افزود: حدیث غدیر حدیثی است که ۱۲۰ هزار شاهد دارد و ۵۵ آیه را استدلال کرده و فقط به ولایت امیرالمؤمنین(ع) اشاره ندارد بلکه اساس ولایت را تثبیت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: خطبه غدیر جامع‎ترین خطبه برجای مانده از پیامبر اسلام است. این خطبه به قدری دارای اهمیت بود که پیامبر اسلام سه روز در سرزمین غدیرخم توقف کردند تا همه کسانی که از کشورها و قومیت‎های مختلف بودند به آن سرزمین برسند.
امام جمعه کرج گفت: سپس ایشان برای مردم خطبه‌خوانی کرد و ولایت را به عنوان جانشین نبوت معرفی کرد و فرمود هرکس به ولایت امیرالمومنین علی(ع) شک کند کافر است.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیام خطبه غدیر اثبات امامت و تداوم ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، خاطرنشان کرد: خطبه غدیر رسول خدا سند چشم انداز دائمی برای مسلمانان جهان و حتی برای کل بشریت است. اگر این سند پیاده سازی شود امر به معروف و نهی از منکر نیز پیاده خواهد شد.
این مسئول در پایان به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و از روحانیت و مسئولان هیئات حاضر در جلسه خواست ازایام محرم استفاده کرده و تنها به بیان مطلب اکتفا نکنند و معارف دینی را به خوبی نشر داده و عمق مرفت مخاطبین را بالا برده و محبت اهل بیت(ع) را در دل آن‌ها خود تثبیت کنند.
انتهای پیام
captcha