حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان رونق تولید را به دنبال دارد
کد خبر: 3835171
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان رونق تولید را به دنبال دارد

گروه سیاسی- رئیس قوه قضائیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه اقتصاد معدن در کردستان می‌تواند گردونه تولید در استان را تکمیل و پویا کند، گفت: حمایت از کارآفرینان رونق تولید را به دنبال دارد و باید در راستای حمایت از کارآفرینان به آنها تسهیلات پرداخت شود

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار با نخبگان، فرهیختگان و مردم کردستان که امروز، 24 مردادماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم بزرگترین افتخار مدیران و مسئولان است که در سایه انقلاب اسلامی به آنها رسیده است و باید سرلوحه کار آنان قرار گیرد.
وی افزود: ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد از نکات قابل توجه در کردستان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: اقتصاد همه حوزه‌ها در کردستان باید به نحوی فعال شود که نه تنها شاهد بیکاری جوانان در این منطقه نباشیم بلکه باید امکان به کارگیری افراد سایر مناطق هم در این استان فراهم شود.
وی عنوان کرد: با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی کارآمد و متراکم، فرهیختگان استان ظرفیت ایجاد اقتصاد فعال و پویا را در کردستان دارد.
آیت‌الله رییسی با تأکید بر اینکه اقتصاد معدن با نگاه به ارزش افزوده در کردستان می‌تواند گردونه تولید در استان را تکمیل و پویا کند، اعلام کرد: حمایت از کارآفرینان رونق تولید را به دنبال دارد و این حمایت هم حمایت حقوقی، هم قضایی و هم تسهیلاتی باید باشد.
رونق تولید در گرو اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان
وی با تأکید بر اینکه تسهیلات باید به کار آفرینان و تولیدکنندگان داده شود، عنوان کرد: اگر تسهیلات به دلالان داده شود هیچ اتفاقی در تولید روی نمی‌دهد. به حرکت در آوردن چرخ‌های تولید و رونق تولید در گرو اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان است.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: با اعطای تسهیلات می‌توانیم شاهد کاهش بیکار، افزایش و رونق تولید و اشتغالزایی پایدار در کشور خواهیم بود و شرایط بدی در کشور روی می‌دهد.
وی با اشاره به اهمیت بررسی و پیگیری کردن مشکلات مردم و سامان دادن به مشکلات افزود: امروزه مسئله قاچاق کالا خیلی‌ها را رنج می‌دهد البته منظور ما قاچاق سارمان یافته‌ای است که کشور را در ارتباط با تولید دچار مشکل کرده است چراکه رونق تولید با این هجمه از قاچاق کالا هیچگاه ممکن نخواهد شد.
وضعیت کولبران ساماندهی شود
آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: منظور از قاچاق کالا کولبری نیست بلکه وضعیت کولبران باید سازمان‌دهی شود.
وی با تأکید براینکه مسئله قاچاق سوخت به ویژه در نقاط مرزی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر نیازی در کشور مجاور برای سوخت وجود دارد باید به شکلی هم موجب تأمین سوخت مورد نیاز آن‌ها شود و هم مرزبان‌های ما وضعیت اقتصادیشان رشد پیدا کند و به آن‌ها هم در این زمینه نقش و مشارکت دهیم و این ساماندهی در دستور کار دولت قرار دارد.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: در شرایط مساوی اولویت ما در دستگاه قضایی با خانواده‌های ایثارگران شهداست و ایثارگران مرد بحران، ایستادگی و عمل هستند و به کارگیری آنان در تمام عرصه‌های مختلف کشور در اولویت امور قرار دارد.
گفتمان بین بخش خصوصی و دولت
وی با تأکید بر ایجاد گفتمان بین بخش خصوصی و دولت عنوان کرد: گفتگوی بین دولت و بخش خصوصی که با حضور نمایندگانی از قوه قضائیه صورت می‌گیرد، بسیار مفید و حائز اهمیت است چراکه مسئولان در جریان مشکلات بخش خصوصی قرار می‌گیرند.
آیت‌الله رئیسی حقوق شهروندی را حقی که خداوند به هر شهروندکُرد، ترک، لُر، بلوچ و فارس داده است، عنوان کرد و گفت: مسئولان وظیفه حفظ و صیانت از این حقوق را دارند تا کسی آن را زایل نکند.
وی به فعالیت شورای حقوق شهروندی در قوه قضائیه اشاره و اعلام کرد: یکی از وظایف اصلی ما در قوه قضائیه دفاع از حقوق عامه و عدم تعدی به حقوق شهروندان است.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد: حفظ محیط زیست، عدم آلودگی محیط زیست، آلودگی هوا، خاک و آب، مربوط به حقوق ملت است و اجازه تعدی هیچ کس در آن جایز نیست و حفظ محیط زیست فرض بر توسعه یافتگی اقتصادی است.
انتهای پیام

captcha