واکنش فلسطین به تصمیم اسرائیل درباره دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا
کد خبر: 3835223
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

واکنش فلسطین به تصمیم اسرائیل درباره دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا

گروه بین‌الملل ـ ممانعت تل‌آویو از ورود دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی با واکنش شخصیت‌های سیاسی فلسطین مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب»، دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی جهت بازدید از اماکن اسلامی قدس با اعتراض شخصیت‌های سیاسی فلسطینی مواجه شد.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: اقدام اسرائیل علیه این دو نماینده بیانگر به دلیل ترس این رژیم از افشاگری جنایات آن در حق مردم و سرزمین فلسطین برای افکار عمومی آمریکا و جهان است.
 
وی افزود: اسرائیل تلاش می‌کند که تمامی نداهای آزادی‌خواه که به صلح و حقوق ملت فلسطین دعوت می‌کند را ساکت کند.

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز در این باره گفت: روزی خواهد که هر کسی بخواهد فلسطین را زیارت کند، وارد فرودگاه بین‌المللی قدس شود و از یک گذرگاه بین‌المللی تحت حاکمیت دولت فلسطین وارد شد.

حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز، اقدام اسرائیل را غیراخلاقی و سیلی به مردم آمریکا دانست و گفت: این اقدام اسرائیل نقض کامل همه قوانین و آداب دیپلماتیک است.

وی افزود: رشیدة طلیب و ایلهان عمر به دلیل مواضع سیاسی شجاعانه و پایبندی اصولی به حقوق بشر بین‌المللی از زیارت سرزمین‌های اشغالی فلسطین منع شدند.

مصطفى البرغوثي، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای، ممانعت تل‌آویو از ورود رشیده طلیب و ایلهان عمر، دو عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا به اسرائیل را تبعیض‌گرایی خواند.

وی در این بیانیه تاکید کرد: اسرائیل به دلیل هراس از رو شدن ظلم و جرایمی که مرتکب شده مانع ورود این دو نماینده مسلمان آمریکایی شد. این تصمیم باعث رسوایی اسرائیل خواهد شد. این حادثه باعث شد تا تمام قانون شکنی و نقض حقوق بشری که اسرائیل انجام می‌دهد برملا شود.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیروز اعلام کرد: رشیده طلیب و ایلهان عمر، اعضای مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا حق ورود اسرائیل را ندارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این زمینه گفته است: «اگر اسرائیل اجازه ورود طلیب و عمر را می داد، نشان ضعف تلقی می‌شد. آنها از اسرائیل و یهودیان متنفرند و نمی‌توان فکرشان را تغییر داد. انتخاب مجددشان برای مینه‌سوتا و میشیگان سخت خواهد شد».

توهین به ارزش‌های دموکراتیک

همچنین، ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از اقدام رژیم صهیونیستی در منع ورودش به اراضی اشغالی فلسطین گفت: اقدام اسرائیل توهین به ارزش‌های دموکراتیک است.

یادآوری می‌شود، عمر و طلیب دو عضو کنگره آمریکا از حامیان کمپین تحریم رژیم صهیونیستی هستند و اخیرا لایحه‌ای را ارائه کردند که به آمریکایی‌ها حق مشارکت در کمپین‌های دعوت به تحریم اسرائیل می‌دهد و از همین رو تل آویو نگران است آنها مثل قبل در سرزمین‌های اشغالی هم اظهاراتی در حمله به اسرائیل به زبان آورند.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha