لزوم آگاهی از فلسلفه غدیر برابر هجمه‌های فرهنگی
کد خبر: 3835254
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

لزوم آگاهی از فلسلفه غدیر برابر هجمه‌های فرهنگی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه قوشچی گفت: امروز کشور ما در معرض هجمه‌های مختلفی از جمله فرهنگی قرار دارد و اگر خطبه و فلسفه غدیر را درک کنیم، می‌توانیم با اتحاد و همدلی برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم‌.

لزوم آگاهی از فلسلفه غدیر در برابر هجمه‌های فرهنگی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر عباسی، امام‌جمعه قوشچی، ظهر امروز، ۲۵ مردادماه  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قوشچی، با اشاره به فلسفه غدیر و جایگاه آن اظهار کرد: عید غدیر تنها عید عبادی نیست، اگرچه در اعمال این روز نماز نیز ذکر شده، اما جنبه‌های تبلیغی نیز دارد.

وی ادامه داد: چنانچه خداوند متعال خطاب به نبی مکرم اسلام فرموده است علی را به‌عنوان مولا معرفی کن و اگر این کار را نکنی، رسالتت را به اتمام نبرده‌ای، یعنی مساله غدیر قضیه بسیار مفصلی است.

عباسی ادامه داد: وظیفه ما پیروی و حمایت از ولایت بوده که تنها برعهده یک شخص یا عده‌ای مشخص نیست و وظیفه تمام افراد و آحاد جامعه است که مساله غدیر را درک کرده و به آن عمل نمایند.

وی یادآور شد: امروز کشور ما در معرض هجمه‌های مختلفی از جمله فرهنگی قرار دارد و اگر خطبه و فلسفه غدیر را درک کنیم، می‌توانیم با اتحاد و همدلی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم‌.

امام‌جمعه قوشچی اظهار کرد: مراسم عید غدیر خم باید براساس خود غدیر برگزار شده و شایسته باشد و در این مراسمات باید در جهت آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی جوانان درخصوص غدیر گام‌های مناسب و موثری برداشته شود تا غدیر را به‌صورت شایسته به نسل جوان معرفی کنیم و تمام اقشار جامعه غدیر را درک کنند.
انتهای پیام

captcha