روش ائمه(ع) مقابل دشمن، اجرای برنامه مستقل در درون جریان امامت بود
کد خبر: 3835255
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

روش ائمه(ع) مقابل دشمن، اجرای برنامه مستقل در درون جریان امامت بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه مشهد گفت: وقتی دشمن توطئه می‌کرد، ائمه(ع) به سراغ دشمن نمی‌رفتند و نمی‌خواستند مشکل توطئه دشمن را به وسیله خود دشمن حل کنند. روش ائمه(ع) این بود که برنامه مستقلی را در درون جریان امامت و ولایت اجرا می‌کردند و با برنامه مستقل آن‌ها دشمن در توطئه خود شکست می‌خورد.

روش ائمه در مقابل دشمن، اجرای برنامه مستقل در درون جریان امامت بودبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، امروز، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع)، اظهار کرد: فردا روز ورود آزادگان به سرزمین میهن و حضور ارزشمند این تابلوهای شفاف ایثارگری و مقاومت در عرصه انقلاب مقدس اسلامی است. امیدوارم برکات این عزیزان در این موقعیت خاص گام دوم انقلاب به عنوان ثمره گام اول در توسعه انقلاب مقدس اسلامی ما مؤثر باشد.

وی با طرح این سؤال که روش ائمه(ع) مقابل دشمن چه بود، بیان کرد: وقتی دشمن توطئه می‌کرد ائمه(ع) به سراغ دشمن نمی‌رفتند و نمی‌خواستند مشکل توطئه دشمن را به وسیله خود دشمن حل کنند. روش ائمه این بود که برنامه مستقلی را در درون جریان امامت و ولایت اجرا می‌کردند و با برنامه مستقل آن‌ها دشمن در توطئه خود شکست می‌خورد. این روش ائمه بود. این روش را امروز باید در زندگی سیاسی و اقتصادی خود کاملا رعایت کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم اقتصادی و با اینکه سفره مردم ما را هدف قرار داده، بدترین توطئه‌ها را در جهت سقوط انقلاب و نظام ما در پیش گرفته است، اظهار کرد: امروز در مسذله اقتصاد و برخورد با تحریم اقتصادی از طرف دشمن دو نظریه وجود دارد. اول نظریه و اندیشه مقام معظم رهبری است که ملت بزرگ 80 میلیونی با این معادن، منابع، ثروت، علم و فناوری، یک اقتصاد مقاومتی خودکفایانه در زندگی برنامه‌ریزی کنید، برنامه‌ریزی اقتصادی باید مردم و جامعه ما را در عرصه معیشت و اقتصاد در شرایطی قرار دهد که در برابر تحریم و توطئه دشمن آسیب‌پذیر نباشد.

امام‌جمعه مشهد افزود: از 4 الی 5 سال گذشته مقام معظم رهبری تیتر این برنامه را دادند، اقتصاد مقاومتی، راهکارها و مولفه‌های آن را گفتند، کیفیت‌های اجرایی را تدوین کرده و همه خصوصیات آن را بیان کردند و باید گفت این نظریه مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقابل این نظریه، نظریه دوم قرار دارد که ما برای حل مشکل تحریم و فشار اقتصادی به سراغ دشمن برویم و از طریق خود دشمن مشکل را حل کنیم. این هم یک نظریه است. 4 سال این را تجربه کردیم، در قصه برجام علاف شدیم، تحریم‌ها چند برابر و مشکلات افزون‌تر شد و این مسئله از این طریق حل نشد و معقول هم نیست از این طریق حل شود، چون دشمنی که برای به زانو در آوردن و نابودسازی ما توطئه و برنامه‌ای دارد، نمی‌توان به سراغ این دشمن رفت و از طریق او این توطئه و برنامه را حل کرد. اگر به سراغ او برویم بدتر می‌کند، چون می‌بیند توطئه دارد اثر می‌گذارد. رفتیم و نتیجه را دیدم که بدتر شد.

وی بیان کرد: روش ائمه ما این بود که در توطئه دشمن به سراغ او نمی‎رفتند. امام جواد(ع) از مامون برید، رابطه خود را به هم زد و مرکز خانوادگی خود را که در کاخ خلافت به وسیله دختر خلیفه تشکیل شده بود، ویران و بایکوت کرده و دختر خلیفه را منزوی کردند و در جای دیگر کانون زندگی، خانواده و خاندان ولایت را تنظیم کردند. روش ائمه این بوده که در مقابل برنامه مستقلی قرار می‌دادند تا دشمن در توطئه خود شکست بخورد نه اینکه سراغش برود.

اینستکس یک برنامه کلاهبرداری است
علم‌الهدی ادامه داد: چهار سال برجام را تجربه کردیم. الان نوبت اینستکس شده، برنامه دیگری اروپا پیشنهاد کرده است. برنامه‌ای که رئیس‎جمهور فرانسه 100 دقیقه با رئیس‌جمهور ما حرف می‌زند و بحث می‌کند، معلوم است برنامه کلاهبرداری بوده و برنامه حل مشکل ما نیست. آن‌ها در مسئله کاهش تعهدات برجامی ما نسبت به وضعیتی که شورای عالی امینت تصویب کرد که ما تعهداتی در برجام داریم و با پیمان‌شکنی آمریکا و اروپا آن‌ها را کاهش می‌دهیم، سه گام برایش تعریف کردند که گام اول انجام شد.

امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: آبروی آن‌ها در دنیا رفته و با این پیمان‎‌شکنی خود را در دنیا بی‌حیثیت کردند. اگر ما این برنامه را ادامه دهیم، خسارت 4 سال برجام را از نظر موقعیت بین‌المللی و جهانی تامین می کنیم، دشمن در دنیا بی‌آبرو شده و مسئله انتخابات آمریکا که جریان ایده‌آل استکبار است در دو سال دیگر شکست می‌خورد. مزدور بی‌جیره مواجب ترامپ، رئیس‌جمهور فرانسه، 100 دقیقه با رئیس‌جمهور حرف می‌زند و اینستکس را با طرح دیگری مطرح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در مسئله برجام مقام معظم رهبری رهنمود و دستور دادند و شرط گذاشتند اما عمل نکردند، عنوان کرد: ایشان فرموند تا آن‌ها تعهدات خود را آغاز نکردند، شما تعهدات خود را در کاهش فناوری هسته‌ای شروع نکنید، اول آن‎ها شروع کنند و به هر مقدار آن‌ها عمل کردند شما در تعهدات برجامی عمل کنید. متاسفانه این کار نشد، نمی‌خواهیم مقصر تعیین کنیم، می‌خواهیم تجربه را بگوییم. نشد از همان اول سانتریفیوژها را کندند و به صورت حلب‎پاره یک‌طرف ریختند و با بتن آب سنگین اراک را به کلی از بین بردند، در حالی که آن‎ها یک قدم در تعهدات خود برنداشتند و بعد زیر تعهدات خود زدند.

وی خاطرنشان کرد: الان نوبت اینستکس شده و گفتند حرکتی که در دو مرحله در جهت کاهش تعهدات انجام دادید و فناوری خود را برگردانید، غنی‌سازی 20 درصد را انجام ندهید، سانتریفیوژها را جمع کنید و به دنبال آب سنگین اراک نروید تا ما طرح اینستکس را اجرا کنیم، 15 میلیارد در حسابی قرار دهیم و با این رقم ما هرچه می‌خواهید برای ملت خود خرید کنید. این از برجام بدتر است.

به عقب برنگردیم
علم‌الهدی افزود: اینگونه نشود که دوباره برویم فناوری هسته‌ای را متوقف کنیم و به عقب برگردیم و آن‌ها امروز و فردا کنند، مگر همین اینستکس نبود که 6، 7 ماه معطل کردند و عمل نکردند تا شورای عالی امنیت آمد و دست به اجرای کاهش تعهدات برجامی زد و سه گام را تعیین کرد. دوباره باز همان می‌شود. اینها در مقام عمل، عمل نمی‎کنند و درست اجرا نخواهد کرد و ما هم از این طرف فناوری خود را متوقف کنیم، آن‌ها نتیجه سیاسی خود را در دنیا بگیرند و برداشت کنند و بعد با توطئه و تهدید شدیدتر به ما فشار بیاورند. لااقل اینجا به حرف مقام معظم رهبری گوش دهید، آنجا گوش نداید و ضرر کردید.

امام جمعه مشهد گفت: ما آقا، صاحب و رهبران معصوم داریم. هیچ چیز در زندگانی ما نیست، مگر نسخه عملیاتی ما را این 11 نفر برای ما پیچیدند، دستمان دادند، هم در سیره و هم در تعاملیمشان. از آن‌ها روش اخذ کرده و عمل کنیم، تا دنبال این برویم که برنامه‌ای داشته باشیم که اقتصاد خود را قوی کنیم که تحریم دشمن اثرگذار نباشد و می‌توان این کار را کرد. مقام معظم رهبری راهکار و مولفه را گفتند و نسخه کامل آن را دادند، چرا دنبال این باشیم که رهر چند وقت یک بار سراغ دشمن برویم و بخواهیم مشکل خود را با دشمن حل کنیم.

انتهای پیام

captcha