ساختن جامعه معنوی بالاتر از تمام عبادت‌ها است
کد خبر: 3835275
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

ساختن جامعه معنوی بالاتر از تمام عبادت‌ها است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت کرمانشاه گفت: ساختن جامعه کار مشکلی است اما ثواب آن بالا است چرا که ساختن جامعه از نظر معنویت و مادیت بالاتر از تمام عبادت‌ها است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله محمد حجتی، امام‌جمعه موقت کرمانشاه امروز، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت تعاون از دیدگاه خداوند متعال، اظهار کرد: همکاری و تعاون موجب پیشرفت در کارها می‌شود.

وی افزود: امر به تعاون بدان معنا است که تمام مردم متقابلاً در خدمت یکدیگر در تمام امور جامعه در کنار یکدیگر باشند.

آیت‌الله حجتی تصریح کرد: برای رسیدن به امر یاد شده باید تمامی آحاد دست به دست یکدیگر دهند و تعامل را به حد کمال برسانند.

امام جمعه موقت کرمانشاه به فعالیت‌های جهادی گروه‌های بسیجی جهادی اشاره کرد و گفت: بسیجیان و جهادسازندگی در کنار خانواده‌های محتاج هستند تا این مملکت در تمام نشیب‌ها و فرازها سرافراز باشد.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات در محراب چون یک رزمنده هستند، اظهار کرد: ائمه جماعت باید در منبر رزمنده باشند و به مردم خدمت کنند.

آیت‌الله حجتی به اتحاد کنونی کشور نیز اشاره کرد و افزود: این امر موجب یأس و ناامیدی دشمنان کشور است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اتحاد مؤمنان در امور مادی و معنوی درکنار یکدیگر گفت: خداوند به مؤمنان به اتحاد در امور مادی و معنوی تأکید کرده است و لذا اگر فسادی در جامعه دیده می‌شود همه باید قیام کنند.

وی در بخشی دیگر با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: ثواب امر به معروف و نهی از منکر از نماز هم بیشتر است.

آیت‌الله حجتی با اشار ه به اینکه ساختن جامعه کار مشکلی است اما ثواب آن بالا است، اظهار کرد: اگر تمام واجبات را در یک کفه ترازو قرار دهیم و ساختن جامعه از نظر مادی و معنوی را در کفه دیگر ترازو، ساختن جامعه از نظر معنویت بالاترین عبادات است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: ساختن مردم کار بسیار مشکلی است و امیدواریم در این راه بتوانیم خوی الهی داشته و راه پیامبران را پیدا و دنبال کنیم.

آیت‌الله حجتی به رسیدگی امور مردم توسط مسئولان تأکید کرد و گفت: تنها خداترس‌ها در خدمت مردم هستند.

وی با اشاره به بیانات امیرالمؤمنین(ع) در خصوص یاد شده افزود: فردای قیامت باید جواب خداپسندانه در برابر این مسائل داشته باشید.

وی با اشاره به 26 مرداد مصادف با آغاز بازگشت آزادگان در سال 69 به کشور، 27 مردادماه سالروز حماسه خونین پاوه در سال 57 را یادآور شد و گفت: به لطف خداوند دشمنان نتواستند کاری بکنند.

آیت‌الله حجتی با یادآوری 28 مرداد سالروز تشکیل نخستین مجلس قانون اساسی در سال 58 و سالروز فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در سال 57 افزود: این روز سالروز کودتای آمریکا علیه نهضت ملی ایران و سقوط دولت دکتر مصدق در سال 32 است.

وی با اشاره به‌مناسبت 29 مرداد مصادف با 18 ذی‌الحجه عید سعید غدیر خم و انتخاب امام علی(ع) به‌عنوان جانشین پیامبر(ص) در سال دهم هجرت، 30 مرداد مصادف با 19 ذی‌الحجه و روز بزرگداشت مساجد و بزرگداشت علامه مجلسی صاحب کتاب بحارالانوار را یادآور شد.

وی با اشاره به‌مناسبت 31 مردادماه، ولادت امام موسی کاظم(ع) با اشاره به حدیثی از ایشان اظهار کرد: کسی که در حق شما محبتی کرد یا جبران کنید و یا تشکر کنید چراکه همه ما در گردآب آرزوها هستیم و بهترین زندگی را هم داشته باشیم عجل که بیاید زندگی پایان خواهد یافت.

وی در پایان تأکید کرد: در یک جامعه باید در برابر بدی از خوبی پشتیبانی کنیم تا این فعل در جامعه گسترش یابد.
انتهای پیام

captcha