سناتور آمریکایی: هر توافقی با طالبان باید در کنگره بررسی شود
کد خبر: 3835369
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

سناتور آمریکایی: هر توافقی با طالبان باید در کنگره بررسی شود

گروه بین‌الملل ــ یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا می‌گوید: لازم است هر گونه توافق میان ایالات متحده و گروه طالبان، به شکل همه‌جانبه از سوی کنگره و مردم این کشور بررسی شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اطلس» افغانستان؛ لیندسی گراهام، یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا اظهار کرد: همزمان با این موضوع، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته شده است که در امضای توافقنامه با طالبان جانب احتیاط را رعایت کند و تصمیمی نگیرد که به تقویت گروه‌های افراط‌‌‌گرا منجر شود.

وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: امیدوارم رئیس‌جمهور و گروهش درباره تهدید گروه‌های افراطی که احتمال حضورشان در افغانستان – جایی که حملات یازدهم سپتامبر از آنجا طراحی شد – وجود دارد، تصمیم درستی بگیرد.

گراهام افزود: نمایندگان کنگره منتظر هستند که روی هر توافقنامه صلحی با طالبان که آینده حضور آمریکا در افغانستان را متأثر می‌کند، جلسات و نشست‌هایی داشته باشند و بتوانند آن را به رأی‌ بگذارند.

اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که به گزارش رسانه‌های ایالات متحده، دونالد ترامپ روز جمعه، 25 مرداد، با اعضای ارشد حکومت خود درباره آینده صلح در افغانستان تشکیل جلسه داده است.

یادآوری می‌شود، هفته گذشته هشتمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، پایتخت قطر به پایان رسید و مقامات دو گروه گفته‌اند که توافق وارد مراحل نهایی خود شده است.

با این حال، گراهام تاکید کرده است که اگر توافق با طالبان، مسئولیت مبارزه با تهدید افراط‌گرایان در افغانستان را از نیروهای آمریکایی گرفته و به طالبان واگذار کند، اشتباه بزرگی خواهد بود که منجر به تأمین صلح نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha