آغاز رقابت فشرده عنوان‌دارها در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3835376
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

آغاز رقابت فشرده عنوان‌دارها در مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی چهل دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی از بعدازظهر امروز شنبه، 26 مردادماه در رشته قرائت تحقیق آغاز می‌شود که شاهد رقابت قاریان عنوان‌دار در مسابقات بین‌المللی قرآن و نیز فینالیست‌های ادوار گذشته مسابقات سراسری قرآن خواهیم بود.

آغاز رقابت‌ قاریان حاضر در مسابقات سراسری قرآن / رقابت فشرده عنوان‌دارها

به گزارش ایکنا؛ رقابت‌های رشته قرائت تحقیق چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، که آخرین رقابت مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات است، از بعدازظهر امروز 26 مردادماه آغاز می‌شود و تا 30 مردادماه ادامه دارد.

در رقابت‌های این رشته مجموعاً 73 نفر از سراسر کشور حضور دارند که استان‌های خراسان رضوی و تهران هر کدام به ترتیب با هفت و هشت نماینده بیشترین نماینده‌ها را در این رشته و در مرحله مقدماتی دارند.

هر کدام از شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق باید در مرحله مقدماتی به تلاوت 9 سطر از قرآن کریم بپردازند که البته این میزان تلاوت محدودیت زمانی ندارد. برای این مرحله 80 قرعه انتخاب شده است.

بر اساس گفته مسئولان فنی مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم، قرعه‌ها در این دوره طی دو مرحله انتخاب شده است، در مرحله اول یکی از اساتید در بخش وقف و ابتدا قرعه‌ها را انتخاب کرده و در ادامه همین قرعه‌ها مورد بررسی اساتید در بخش صوت و لحن قرار گرفته است.

همچنین حدود نیم ساعت قبل از اجرای هر شرکت‌کننده قرعه در اختیار متسابق قرار می‌گیرد تا به مرور آیات انتخابی بپردازد. امسال سالن ویژه‌ای برای مرور قبل از اجرای هر متسابق در نظر گرفته شده است تا هر شرکت‌کننده با حضور نماینده کمیته فنی به مرور قرعه خود قبل از زمان اجرا بپردازد.

بر اساس این گزارش از جمله شرکت‌کننده‌های مطرح حاضر در رشته قرائت تحقیق این دوره از مسابقات که طی امسال یا سال‌های گذشته حائز رتبه در مسابقات بین‌المللی شده‌اند، می‌توان به چهره‌هایی همچون «سیدمصطفی حسینی»، نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در دوره سی و پنجم،‌ «مختار دهقان»، نفر دوم شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی،‌ «هادی موحدامین» نفر چهارم شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی، «محسن قاسمی» نفر اول مسابقات قرآن استان تهران در دو دوره اخیر، «وحید خزایی»، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دوره پنجم، «مهدی ساعد» نفر چهارم هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه، «حمیدرضا مقدسی» نفر چهارم دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت اشاره کرد.

علاوه بر این افراد چهره‌هایی دیگری که سابقه حضور در فینال این مسابقات در ادوار گذشته را دارند و یا چهره‌های مطرحی در عرصه تلاوت هستند می‌توان به افرادی همچون «وحید نظریان»، «امید حسینی‌نژاد»، «مجتبی پرویزی»، «مسعود نوری»، «سیدجاسم موسوی»، «ابراهیم فلاح تبسم چهره»، «حبیب صداقت» و «مهدی شایق» نام برد.

یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن از روز دهم مردادماه در رشته‌های مختلف آغاز شده و تا روز 30 مردادماه ادامه دارد. رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم این مسابقات نیز قبل از ظهر روز 26 مردادماه به پایان می‌رسد.

مسابقات فینال این دوره از مسابقات اوایل مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha