سیستان‌ و بلوچستان ۵۱۶ آزاده سرافراز دارد
کد خبر: 3835382
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

سیستان‌ و بلوچستان ۵۱۶ آزاده سرافراز دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان از دوران هشت سال دفاع مقدس ۵۱۶ آزاده سرافراز به یادگار دارد که از این تعداد ۶۱ آزاده عروج یافته هستند.

عباس پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به وطن است؛ روزی که کبوترانِ در قفس، آزاد شده و بر خاک وطن بوسه زدند.

وی ادامه داد: این روز یادآور حماسه صبر و ایستادگی، مقاومت و ورود بزرگ مردانی به کشور است که زجرهای فراوانی را در طول دوران سخت اسارت تحمل کرده‌اند. این دلیرمردان سال‌ها رنج اسارت را تحمل کردند، اما لحظه‌ای در حقانیت راهی که می‌روند، تردید نکردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از دوران هشت سال دفاع مقدس 516 آزاده سرافراز به یادگار دارد که از این تعداد 61 آزاده عروج‌یافته هستند.

وی با بیان این‌که با هیچ بیان و هیچ قلمی نمی‌توان ذره‌ای از حالت و شرایط آزادگان در دوران اسارت را به تفسیر کشید، افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس بزرگ‌مردانی بودند که در هر شرایطی از شهادت گرفته تا جانبازی و آزادگی و رزمندگی برگزیده خدا بودند و قلبی با صلابت از ایمان راسخ به خدا داشتند.

پالاش با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان اظهار کرد: ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی شده و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت ایران است.

انتهای پیام

captcha