طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، عید غدیر در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3835476
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، عید غدیر در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در روز عید غدیر انجام می‌شود.

طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، عید غدیر در زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز 26 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در عید غدیرخم با حمایت خیرین نیکوکار، سازمان اوقاف و دیگر حمایت‌های مردمی برگزار می‌شود که هدف آن حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور است.
وی ادامه داد: این طرح شامل زندانیان متأهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم مالی غیرعمد است و زندانیانی که مرتکب جرائم مالی غیرعمد تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده و از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برند، آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازخواهند گشت.
این مسئول بیان کرد: طرح آزادی زندانیان ویژه عید غدیر در قالب دو مرحله به انجام خواهد رسید و این طرح شامل زندانیان بدهکار پرداخت مهریه نخواهد بود و صرفاً برای افراد بی‌بضاعتی است که دوران محکومیت مالی خود را سپری می‌کنند طرح موجب بازگشت آرامش به خانواده زندانیان آزاد شده خواهد شد. پس از اجرای طرح مرحله اول آزادی زندانیان نیازمند مقدمات اجرای دومین بخش این طرح آغاز خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: در این استان یک موقوفه در ابهر برای آزادی زندانیان وجود دارد که تنها به این شهرستان اختصاص داده شده و در طرح جدید قصد داریم از ظرفیت موقوفات و خیران برای آزادی زندانیان بهره ببریم.
موسوی مشارکت مؤسسات امور خیریه و رفع نیازهای منطقه‌ای نیازمندان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود آستان مقدس امامزادگان و ارائه خدمات معیشتی، حمایت از بیماران خانواده‌های نیازمند و کمک به امر تسهیل ازدواج ایتام و افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست را ازجمله  دیگر برنامه‌ها و اهداف مرکز امور خیریه دانست و افزود: در اجرای این طرح «مراکز امور خیریه» در سراسر کشور در کنار مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در آستان امامزادگان با هدف ساماندهی و حمایت از نیازمندان ارائه خدمت خواهند کرد.
وی حمایت از آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و گفت: خیرین نیکوکار و دیگر هم‌وطنان کشور در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره‌کارت بانکی ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ به نام «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.
انتهای پیام
captcha