ضرورت نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فرآورده‌های خبری
کد خبر: 3835486
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

ضرورت نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فرآورده‌های خبری

گروه فرهنگی - مدیرکل اخبار استان‌های صداوسیما بر نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فرآورده‌های خبری تاکید کرد.

ضرورت نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فرآورده‌های خبری

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی علوی، مدیرکل اخبار استان‌های صداوسیما،امروز،26 مرداد در کمیسیون خبر، بیت و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداو سیما، ملاک عمل داوران جشنواره را در بخش خبر و گزارش‌های خبری، نوآوری، توجه به نیاز مخاطب، گزارشی بودن مستند، پرداخت محتوایی و شکلی موضوع، انسجام درونی، وحدت موضوع و کارگردانی، روانی قلم و قدرت اقناع مخاطب با استفاده از سند و تصویر عنوان کرد.
ویبا بیان اینکه میزان نقش آفرینی میدانی خبرنگار باید به اندازه باشد،در این راستا محورکار، نباید خبرنگار بلکه باید سوژه باشد، افزود: استفاده از کادر ثابت و پرهیز از زوم و زوم بک‌های بدون هدف، بسیار مهم است.
مدیرکل اخبار استان‎های صداوسیما بر تهیه مستندهای تحقیقاتی و قوت ایده و تدوین و جریان سازی آنها تاکید کرد، گفت: در اخبار مکتوب هم استفاده از پیشینه خبر اهمیت دارد.
علوی افزود: در گزارش‎های رویداد محور در خبر و فضای مجازی، براساس مدل 360 درجه عمل کنید به عبارت دیگر تاثیر و تاثرات خبر در مجموعه های خبری و فضای مجازی بر یکدیگر را منعکس کنید و رویداد را به حال خود رها نکنید.
انتهای پیام

captcha