ضرورت حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3835493
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

ضرورت حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ فرماندار خرمدره بر ضرورت حمایت و بسترسازی مناسب برای حضور و ایفای نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف از مشارکت‌های اجتماعی و مردمی برای اثرگذاری مطلوب در حوزه‌های سلامت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست تاکید کرد.

ضرورت حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت محمدی، فرماندار خرم‌دره، ظهر امروز شنبه ۲۶ مردادماه در جلسه سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان خرم‌دره با اشاره به تسهیل‌گری بهبود فعالیت‌های امور سازمان‌های مردم‌نهاد، بر ضرورت حمایت و بسترسازی مناسب برای حضور و ایفای نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف از مشارکت‌های اجتماعی و مردمی برای اثرگذاری مطلوب در حوزه‌های سلامت، کاهش آسیب‌های اجتماعی ،محیط زیست و... تاکید کرد.
وی از حضور و فعالیت خودجوش و خیرخواهانه مردم در حوزه‌های متعدد استقبال کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید مکلف به همکاری با تشکل‌های مردم‌نهاد باشند و از ظرفیت آنان در تمام حوزه‌ها استفاده بهینه صورت گیرد.
فرماندار خرم‌دره تاکید کرد: نظارت بر عملکرد تشکل‌های مردم‌نهاد دارای مجوز باید با عملکرد درست و صحیح طبق اساس‌نامه، قانون‌مند و نظارت جدی مرجع صدور پروانه مورد توجه دستگاه نظارتی باشد.
این مسئول در ادامه افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید دارای دفتر کار مشخص و دفاتر مالی دقیق و روشن بوده و گزارش مالی و عملکرد سالانه خود را به متولیان صدور مجوز ارائه کنند.
فرماندار خرم‌دره در ادامه یادآور شد: صدور مجوزها ازطریق فرمانداری‌ها به‌صورت شهرستانی بوده و بعد از تایید عملکرد سالانه و حساب‌رسی مالی در صورت نیاز به فعالیت نسبت به تمدید مجوز شهرستانی اقدام خواهد شد.
محمدی با تاکید بر این‌که دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه‌ای در حمایت و صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد در کشور داشته است، از فعالیت چشمگیر نمایندگی‌های فعال در امور خیریه و حمایتی در شهرستان از جمله مهرانه و آبشار عاطفه‌ها، انجمن‌های هنری ، موسسه آوای کیهان و ....  تقدیر کرد.
درادامه این جلسه نیز معاون فرماندار خرم‌‌دره گفت :اعضای سمن‌ها افرادی هستند که در جایگاه حقیقی خود گرد هم آمده‌اند و بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام به فعالیت در چارچوب قوانین و اساس‌نامه می‌کنند.
شاهپور رضا کاظمی سمن‌ها را بازوان اصلی و کمک حال دولت عنوان کرد و ادامه داد: در دولت تدبیر و امید به تشکل‌ها بها داده شده و افزایش چشمگیر آنها و حضور پررنگشان را در فعالیت‌های اجتماعی شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد :دستگاهای صادرکننده مجوز ها باید حمایت‌های لازم را در چارچوب قوانین جهت فعالیت سمن‌ها در شهرستان داشته باشند.
انتهای پیام
captcha