خبرنگاران دغدغه‌های رهبری را فراموش نکنند
کد خبر: 3835505
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

خبرنگاران دغدغه‌های رهبری را فراموش نکنند

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه خرامه با اشاره به در پیش روی بودن انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در سال جاری گفت: مقام معظم رهبری حساسیت ویژه‌ای نسبت به انتخاباتی که پيش روی داریم، دارند؛ ایشان فرمودند مواظب فتنه‌ها باشید بنابراین خبرنگاران نباید دغدغه‌های رهبری را فراموش کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام‌جمعه خرامه امروز، 26 مردادماه در آیین نکوداشت و تقدیر از خبرنگاران این شهرستان بر حفظ و تقویت وحدت شهرستان خرامه از سوی  خبرنگاران و رسانه‌ها تأکید کرد و افزد: خبرنگاران فراتر از حمایت شهر، جناح، قوم و قبیله، محله و روستا حرکت کنند افق دیدشان را از شهر و محله بالا ببرند.

وی تأکید کرد: در سالی که مقام معظم رهبری فرموند مواظب فتنه‌ها باشید و ایشان حساسیت ویژه‌ای نسبت به انتخابات دارند این برند مهم شهرستان را که وحدت است باید حول محور ولایت فقیه و دلسوزی برای نظام حفظ و تقویت شود كه در این زمینه خبرنگاران نقش بی‌بدیل دارند.

امام‌جمعه خرامه از خبرنگاران خواست تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری را درباره فتنه‌ها فراموش نكنند و سپس قدرت رسانه‌ها را یادآور شد و گفت: امروز در کنار قدرت نظامی و حتی فراتر از قدرت نظامی، ابرقدرت رسانه قرار دارد و مطرح است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند بر جهان حکومت کنند و افکار تمام جهان را در اختیار داشته باشند یکی از ابزارهای اصلیشان را خبر و رسانه قرار می‌دهند و می‌دانند در پیشبرد اهدافشان رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها چقدر مؤثر هستند.

امام‌جمعه خرامه‌ نگاه ویژه به رسانه و خبرنگاران را رمز پیشرفت و ارتقای وضعیت شهرستان خرامه دانست و تأکید کرد: نمی‌شود خواهان پیشرفت شهرستان باشیم اما خبرنگاران و رسانه‌ها را نادیده بگیریم، بنابراین ابزار قدرت، زبان گویا و چهره شناخته شده ما در سطح استان و کشور خبرنگارها هستند و این خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که می‌توانند به عنوان بازویی برای مسئولین در پیشرفت شهرستان بیشترین نقش را داشته باشند.

صباحی بیان كرد: در این جایگاه متاسفم که برخی از روسای ادارات تعریف مشخصی از روابط عمومی در اداره خود ندارند و افرادی که به عنوان مسئول یا کارشناس روابط عمومی هستند از آموزش‌های لازم در این زمینه برخوردار نیستند و مهارت لازم را برای تنظیم یک خبر و ارتباط با رسانه‌های کشوری و استانی را ندارند، اما برای همان مسئول روابط عمومی وظایف دیگری در سطح اداره تعریف شده است.

وی گفت: در ارزیابی نسبت به فعالیت روابط عمومی ادارات، خبرنگاران و ارتباط با رسانه‌های استانی و کشوری نمره ضعیفی باید به خودمان بدهیم و من به عنوان کسی که متهم اول هستم این را اقرار می‌کنم که در این زمینه خوب عمل نکردیم.

امام‌جمعه خرامه با اشاره به فعالیت تنها یک رسانه محلی در سطح شهرستان خرامه افزود: حوزه خبری در شهرستان خرامه رقابتی نیست، لازم است در کنار این رسانه یک رقیب ایجاد شود چرا که رقابت سالم همیشه باعث رشد و پیشرفت می‌شود.

صباحی بیان کرد: افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حرفه قطعا در شهرستان وجود دارند اما باید زیرساخت‌های ابتدایی برای فعالیت این افراد فراهم شود که در این زمینه انتظار داریم نیروی مقاومت بسیج، شورای اسلامی شهر و نماینده دولت زمینه لازم را برای فعالیت رسانه های بیشتر و خبرنگاران بیشتر فراهم کنند.

وی افزود: با فراهم شدن این زیرساخت‌ها چتر خبری و رسانه‌ای در سطح شهرستان خرامه گسترده تر می شود و شاهد سرعت و شتاب بیشتری در پیشرفت شهرستان خواهیم بود.

امام‌جمعه خرامه پیشنهاد داد: روابط عمومی ادارات شهرستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرامه گزینش شود و افراد متخصص در این زمینه به کارگیری شوند.
انتهای پیام

captcha