برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
کد خبر: 3835542
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید

گروه اجتماعی ــ سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ جشنواره‌های «جابربن‌ حیان» و «خوارزمی» برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، برنامه‌ریزی و اجرا خواهند شد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سیدجواد حسینی،‌ سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز،‌ 26 مردادماه در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره دانش‌آموزی «جابربن‌ حیان» در انزلی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هشتمین دوره جشنواره دانش‌‌آموزی جابربن‌حیان بیش از سه میلیون و 400 نفر دانش‌آموز در پایه‌های ابتدایی، چهارم، پنجم و ششم شرکت کردند.

وی افزود: حدود 300 اثر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره مذکور در رشته‌های مختلف پژوهشی و دست‌سازه‌ها به سطح ملی راه پیدا کرده است که امروز تجلیل می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره «جابربن‌ حیان» در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبنی بر خلق نوآوری، تحقیق و کارهای عملی و مهارتی برای دانش‌آموزان برگزار شده است، اظهار کرد: خوشبختانه هشتمین جشنواره دانش‌آموزی «جابربن‌ حیان» با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است.

حسینی گفت: علاوه بر جشنواره «جابربن‌ حیان»، جشنواره «خوارزمی» را برای دوره متوسطه اول و جشنواره «جوان خوارزمی» را برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه داریم. این جشنواره‌ها برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، برنامه‌ریزی و اجرا خواهند شد.

وی راه ورود به رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی را جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان در دوران ابتدایی دانست و متذکر شد: این جشنواره آموزه‌های علمی دانش‌آموزان خصوصاً در حوزه علوم و مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می‌کند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می‌سازد که در نهایت منجر به رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش 13 جشنواره و مسابقه مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، ادامه داد: بیش از 10 میلیون دانش‌آموز در 70 رشته هنری و بیش از 9 میلیون دانش‌آموز در عرصه نماز،‌ قرآن و ‌عترت مشارکت داشتند؛ همچنین عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

وی اظهار کرد:‌ مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها و جشنوراه‌های علمی را ملاکی برای شکوفایی استعدادهای آنان قرار می‌دهیم، زیرا پیوستن دانش‌آموزان به اینگونه فعالیت‌ها خود بزرگترین امتیاز برای دانش‌آموز محسوب می‌شود و یک جریان عملیاتی و مهارتی پیدا می‌کنند که می‌توان در سطوح مختلفی این دانش‌آموزان را دانشمندان کوچک نامید و در سطح شهرستانی و استانی و ملی صاحب مقام یا امتیاز و اثر می‌شوند.

به گزارش ایکنا، هشتمین جشنواره ملی «جابربن‌ حیان» با حضور چهار میلیون نفر دانش‌آموز و رقابت 208 اثر از امروز، 26 مردادماه به مدت دو روز در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha