تعیین هدف در زندگی فردی، ازدواجی بدون اشتباه را رقم می‌زند
کد خبر: 3835693
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

تعیین هدف در زندگی فردی، ازدواجی بدون اشتباه را رقم می‌زند

گروه اجتماعی ــ یک مشاور ازدواج با تأکید بر اینکه اگر اهداف در زندگی فردی مشخص و خودشناسی انسان کامل باشد اشتباهی در ازدواج پیش نمی‌آید، بیان کرد: با داشتن هدف در زندگی فردی ملاک‌های انتخاب همسر مشخص می‌شود و انتخاب ما بدون اشتباه خواهد بود.

داشتن هدف در زندگی فردی می‌تواند ازدواجی بدون اشتباه را رقم بزندبه گزارش ایکنا از همدان، یوسف علامه‌آرام، مشاور و مدرس کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج جهاد‌دانشگاهی استان همدان امروز، 27 مردادماه در سلسله کارگاه سبک زندگی اظهار کرد: در صورت داشتن هدف در دوراهی‌های زندگی می‌توان انتخاب بهتری داشت.

وی با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری وسایلی مورد نیاز است، افزود: حسادت، دروغ، شهوت و از همه مهم‌تر ناامیدی از ابزار شیطان برای انحراف انسان‌هاست.

مدرس کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج جهاد‌دانشگاهی استان همدان ادامه داد: شیطان از ابزارهای یادشده برای خریداری انسان استفاده می‌کند و اگر نتواند با استفاده از ناامیدی عمل می‌کند و در نهایت به هدفش خواهد رسید.

علامه‌آرام یادآور شد: انتخاب و داشتن هدف در زندگی یک امر مهم است و داشتن هدف احساس رضایت‌مندی را به همراه دارد.

این مشاور ازدواج بیان کرد: اهداف مشخص‌کننده همچون زمان، مکان و نوع تلاش ایجادکننده راه‌های پیشنهادی برای رسیدن به اهداف خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مشخص نبودن هدف سبب انتخاب آسان‌ترین راه می‌شود، ادامه داد: ‌با داشتن هدف در دوراهه‌های زندگی می‌توان انتخاب بهتری داشت.

این مدرس کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج جهاد‌دانشگاهی با اشاره به اینکه انگیزه در انتخاب هدف صحیح مؤثر است، گفت: نبود انگیزه سبب انتخاب ناصحیح اهداف است که در این صورت تلاش‌های بسیاری که انجام‌ شده است نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اهداف باید ویژگی‌هایی داشته باشد، بیان کرد: در ابتدا هدف را باید مکتوب کرد، هدف بایستی عقلانی، بزرگ اما دست‌یافتنی باشد، دارای زمانی مشخص و اولویت‌بندی باشد، هم‌چنین از رسیدن به هدف باید لذت برد چراکه در هر قدمی که به هدف نزدیک می‌شویم دوری از پوچی را به همراه می‌آورد.

ارتباط پیش از ازدواج

وی با اشاره به آسیب‌های ارتباط پیش از ازدواج تأکید کرد: ارتباط‌های قبل از ازدواج سبب بالا رفتن توقعات در انتخاب برای ازدواج می‌شود و مجموع ویژگی‌ها را در همسر خود می‌خواهیم که این امری غیرممکن است.

علامه‌آرام اظهار کرد: ارتباطات پیش از ازدواج سبب نارضایتی در زوجین می‌شود و درنتیجه این ازدواج‌ها با شکست روبه‌رو خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر اهداف در زندگی فردی مشخص و خودشناسی انسان کامل باشد اشتباهی در ازدواج پیش نخواهد آمد، بیان کرد: با داشتن هدف در زندگی فردی ملاک‌های انتخاب همسر مشخص می‌شود و انتخاب ما بدون اشتباه خواهد بود.

مدرس کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج جهاد‌دانشگاهی تأکید کرد: در انتخاب همسر باید انسان‌ها را آن‌گونه ببینیم که هستند نه آن‌گونه که خود دوست داریم.
سه تیپ شخصیتی

علامه‌آرام با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی انسان‌ها یادآور شد: سه ویژگی شخصیتی بصری یا دیداری، سمعی یا شنیداری، لمسی یا احساسی در انسان‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی بصری درک کردن و دیدار است، توضیح داد: این افراد آنچه را که دیده باشند باور می‌کنند، افرادی پرسرعت و تند و تیز هستند، انرژی و هیجان بالایی دارند، به ظاهر و رفتار شخص مقابل خود اهمیت می‌دهند، این تیپ از انسان‌ها بی نظمی را تحمل نمی‌کنند در صحبت کردن بیشتر از حرکات دست استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در این میان افرادی که ویژگی بصری در آنها قوی‌تر است انتخاب همسر بر اساس زیبایی و ظاهر اتفاق می‌افتد در واقع برای این افراد ظاهر همسر بیشترین اهمیت را دارد.

آرام با اشاره به اینکه ویژگی سمعی در قالب خوب صحبت کردن خودش را نشان می‌دهد، گفت: این افراد غالباً خوب صحبت می‌کنند و افرادی با سرعت عمل متوسط هستند، پس از گوش دادن به صحبت‌هایشان باید واکنش کلامی نشان داد چراکه کم‌حرفی را نمی‌پسندند، گفتار دیگران معمولاً در ذهن آنان نقش می‌بندد.

این مشاور ازدواج یادآور شد: نظرخواهی و مشورت جایگاه بسیار بالایی برای این دسته از افراد دارد هم‌چنین باید از آنها تعریف و تمجید کرد این ویژگی انتقال‌دهنده خوبی‌ها و ایجادکننده واکنش‌های کلامی در زوجین است و این افراد کم‌حرفی، استفاده از کلمات ناسزا و بحث‌وجدل را نمی‌پسندند.

آرام با اشاره به ویژگی‌های افرادی که لمسی هستند، اظهار کرد: این افراد از نظر سرعت عمل باید گفت که کند هستند و هرچه را که با دست و بدن با آن در ارتباط باشند درک می‌کنند، دارای انرژی و هیجان کمی هستند، شرایط و مکان خواب برایشان اهمیت زیادی دارد، گرفتن دست در هنگام ابراز عاطفه خوشایند تر از گفتن جمله دوستت دارم است.

وی ادامه داد: این دسته از انسان‌ها شمرده شمرده صحبت می‌کنند، هرچه به این افراد نزدیک‌تر بود درک بیشتری را از طرف مقابل پیدا خواهند کرد چراکه دوری آنها را اذیت می‎کند، هیجانات طرف مقابل را دوست نداشته و از عطر خوب لذت می‌برند.

انتهای پیام

captcha