ویژگی‌های بارز خادمان افتخاری بقاع متبرکه
کد خبر: 3835698
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
در نشست بصیرتی «بانوان ولایی» مطرح شد؛

ویژگی‌های بارز خادمان افتخاری بقاع متبرکه

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ویژ‌گی‌های شاخص خادم افتخاری، اظهار کرد: اخلاص در کار و نیت پاک، رضایت خانواده، وظیفه‌شناسی، جلب رضایت زائران و داشتن ظاهری آراسته از جمله ویژگی‌های بارز خادم افتخاری بقاع متبرکه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست بصیرتی «بانوان ولایی» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و حجت‌الاسلام حسینی، مدیر فرهنگی قرآنی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، 26 مردادماه مصادف با سالروز میلاد امام هادی(ع) در جوار آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال ایزدی در این نشست در جمع بانوان خادم افتخاری بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، بیان کرد: انسان در دنیا با اموال و سرمایه‌هایی که خداوند در اختیارش قرار داده و با قرآن کریم که نقشه راه است و روایت معصومین(ع) که تفسیر این نقشه راه است می‌تواند در مسیر مستقیم و درست گام بردارد.
وی گفت: خادم اهل بیت(ع) بودن، توفیق بزرگی است که نصیب شما شده و پوشیدن لباس خدمت فرزندان اهل بیت(ع) سعادت بسیار بزرگی است که قسمت هر کسی نمی‌شود، پس قدر خود را بدانید و شاکر خداوند باشید که چنین توفیقی را نصیب شما کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ویژ‌گی‌های شاخص خادم افتخاری، اظهار کرد: اخلاص در کار و نیت پاک، رضایت خانواده، وظیفه‌شناسی، جلب رضایت زائران و داشتن ظاهری آراسته از جمله ویژگی‌های بارز خادم افتخاری بقاع متبرکه است.
وی افزود: آرامش داشتن خادم در محل بقعه متبرکه و رفتار توأم با آرامش همراه با حسن خلق، رفتار صحیح، برقرای ارتباط مؤثر و مناسب با زائران، منظم بودن نیز از دیگر ویژگی‌های مهم برای خادم افتخاری بقاع متبرکه است.
حجت‌الاسلام ایزدی، انجام امر به معروف و نهی از منکر را نیز از وظایف مهم خادمان افتخاری دانست و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر با تذکر زبانی و لسانی و خوش‌اخلاقی با اشاعه برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و عفاف و حجاب نیز از جمله وظایف خادمان افتخاری است.
وی اظهار کرد: خادمان افتخاری در بقاع متبرکه سعی کنند تا زبان خود را از آفت‌هایی مثل غیبت، تهمت و دروغ مصون بدارند و الگویی مناسب برای افراد جامعه به‌ویژه زائران بقاع متبرکه باشند.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از تعدای از بانوان افتخاری نمونه و سادات بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) تجلیل و تعداد سه کمک هزینه عتبات عالیات به قید قرعه به سه نفر از بانوان اهدا شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha