واگذاری بندر چابهار به روسیه دروغ محض است
کد خبر: 3835709
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

واگذاری بندر چابهار به روسیه دروغ محض است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان شایعه واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد و آن را دروغ محض دانست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان صبح امروز، 27 مردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: اخیراً در شبکه‌های‌ مجازی شایعه‌ای مبنی بر واگذاری بندر چابهار به روس‌ها پراکنده شده، این شایعه دروغ محض است و قویاً تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: بندر چابهار به‌عنوان یک بندر راهبردی و متصل به آب‌های آزاد همواره مورد توجه قرار دارد و شایعات در خصوص آن نیز فراوان است، بطوری که در گذشته ادعا شده بود این بندر به هند واگذار شده، که این شایعات هیچکدام حقیقت ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در خصوص سفر مقامات روسی به چابهار تصریح کرد: «میلوشکین سرگی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استراخان روسیه هفته گذشته صرفاً برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی، اقتصادی و بازدید از تجهیزات و زیرساخت‌ها به چابهار سفر کرده بود.

وی افزود: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه در این بازدید به اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند اشاره کرده و گفته بود دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه قاره هند تمایل دارند و هیچ صحبتی برای واگذاری یا اجاره این بندر به روس‌ها مطرح نشده است.

آقایی ادامه داد: از دیگر سخنان مطرح شده این مقام روسی، سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد و ساخت ترمینال اختصاصی از قبیل ترمینال اختصاصی کانتینر و فله مایع در بندر شهید بهشتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: بندرچابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

انتهای پیام

captcha