تعزیرات روی بازار و مرغداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد
کد خبر: 3835710
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

تعزیرات روی بازار و مرغداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد

گروه اقتصاد ــ استاندار لرستان با اشاره به این‌که مکانیسم بازار وقتی درست عمل نمی‌کند مشکل کنترل و نوسان قیمت در بازار داریم، گفت: ضرورت دارد تعزیرات روی بازار و مرغداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان امروز، بیست و هفتم مرداد در نشست ستاد تنظیم بازار لرستان با بیان این‌که روند بالا رفتن قیمت مرغ علت‌های گوناگونی دارد، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده ظرف ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده نرخ آن در بازار به روال عادی خود بازخواهد گشت؛ چراکه این افزایش مقطعی است.

وی با اشاره به این‌که مکانیسم بازار وقتی درست عمل نمی‌کند مشکل کنترل و نوسان قیمت در بازار داریم؛ لذا ضرورت دارد تعزیرات روی بازار و مرغداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان وظیفه دارد در این ایام هر شب ۱۴۰ تُن مرغ را به کشتارگاه‌ها تحویل دهد. همچنین دامپزشکی موظف به نظارت بر تحویل از مرغداری و انتقال به کشتارگاه‌ها است‌.

استاندار لرستان با بیان این‌که سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز وظیفه تحویل مرغ به واحدهای صنفی و کنترل قیمت در بازار را بر عهده دارد، ادامه داد: از دلایل بالا رفتن قیمت مرغ می‌توان به تولید کم، خروج زیاد از استان و یا افزایش مصرف اشاره کرد که هر کدام راهکار خاص خود را دارند بنابراین مردم اطمینان داشته باشند که تمام توان خود را در این خصوص به‌کار خواهیم گرفت حتی اگر نیاز باشد به سمت سیاست‌های تنظیم بازار نیز خواهیم رفت.

وی با تأکید بر این‌که قیمت‌ها بر اساس میانگین استان‌ها و البته با دیدگاه کاهشی تنظیم شوند، اضافه کرد: اگر تولید، کمتر از بازار بود سیستم ذخیره وارد کار شود. همچنین باید خروجی مرغ از استان ممنوع شده و آن را کنترل کرد.

خادمی با اشاره به این‌که دولت از هیچ‌گونه حمایت تولیدکنندگان کوتاهی نمی‌کند، بیان کرد: اجازه نخواهیم داد که فرد و یا یک واحد تولیدکننده در بازار اختلال ایجاد کند.

انتهای پیام

captcha