واقعه غدیر در اسفراین بازسازی می‌شود
کد خبر: 3835716
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

واقعه غدیر در اسفراین بازسازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه بسیج ناحیه اسفراین از بازسازی واقعه غدیر با مشارکت ۳۰۰ هنرمند در این شهرستان خبر داد.

واقعه غدیر در اسفراین بازسازی می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سرهنگ الهی‌راد، فرمانده سپاه بسیج ناحیه شهرستان اسفراین‌ امروز، ۲۷ مرداد در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی بازسازی واقعه غدیر با تأکید بر اهمیت مناسبت‌های دینی و مذهبی و لزوم برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این اعیاد اظهار کرد: برخی از رویدادها در تاریخ اسلام دارای ماهیت تاریخی و ارزش والا هستند که ضرورت دارد برای حفظ، استمرار و زنده نگه داشتن این آیین‌های مقدس باید از سوی ادارات، نهادها تلاش‌ شده و امکانات لازم برای برپایی مراسم فراهم شود که در این راستا واقعه غدیر با استفاده از ظرفیت ۳۰۰ هنرمند در این شهرستان بازسازی می‌شود.

وی افزود: غدیر یکی از اعیاد بسیار بزرگ و با عظمت شیعه است که متأسفانه تاکنون با مظلومیتی مواجه بوده، و وظیفه همگان است که غبار مظلومیت را از چهره غدیر برطرف کنیم و این مهم را به فرزندان خود طبق وصیت پیغمبر(ص) برسانیم‌.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه اسفراین بازسازی واقعه غدیر را شاه راه بزرگ رفتن به سمت ظهور بیان کرد و گفت: تکلیف و رسالت ما در بیان واقعه غدیرخم مشخص است، غدیرخم صدای همیشه بلندی است که باید به گوش جهانیان برسد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج بحث بازسازی غدیر خم را برای معرفی به مردم در دستور کار خود قرار داده، این روند چند سالی است که در کشور اجرا می‌شود در برخی کشورهای خارجی نیز اتفاق می‌افتد که غدیر را به سراسر جهان معرفی کنیم، زیرا غدیر را در بیرون مرزها نمی‌شناسند و تلاش زیادی شده تا در خفا باقی بماند.

الهی‌راد از همه دستگاهای اجرایی خواست از تمام ظرفیت‌ها برای اعتلای این فرهنگ شیعه استفاده کنند‌.

طاهر رستمی، فرماندار شهرستان اسفراین هم در این نشست با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: این آیین به‌منظور گسترش تعمیق، ترویج و انتقال فرهنگ ولایت و امامت به نوجوانان و نسل‌های آینده صورت می‌گیرد‌‌. اگر مظلومیت غدیر نبود و غدیر را بهتر معرفی می‌کردیم سقیفه اتفاق نمی‌افتاد، در این راستا تلاش کنیم واقعه غدیر را هم بازسازی و هم بازخوانی کنیم.

انتهای پیام

captcha