برگزاری 3 هزار برنامه فرهنگی در البرز
کد خبر: 3835743
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

برگزاری 3 هزار برنامه فرهنگی در البرز

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری سه هزار برنامه فرهنگی ویژه دهه ولایت و امامت در استان خبر داد.

برگزاری 3 هزار برنامه فرهنگی در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق ، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، 27 مرداد در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان البرز، گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت سه هزار برنامه فرهنگی در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت دهه ولایت و امامت «عید قربان تا عید غدیرخم»، گفت: این ویژه برنامه‌ها برای تبیین هرچه بهتر جایگاه ولایت و امامت در استان برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز غدیر خم را یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ دین اسلام برشمرد و افزود: باید تمام توان دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ در راستای تبیین و آگاهی بخشی به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان در رابطه با واقعه غدیر خم باشد.
ولایی برحق برگزاری همایش فرهنگی با موضوع غدیر توسط ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان، نمایش واقعه غدیر خم در هیئت های مذهبی، برگزاری مسابقات کتابخانی، برگزاری همایش غدیر ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی، سخنرانی به منظور تبیین واقعه غدیر خم، برپایی جلسات معرفتی در سطح مساجد استان، توزیع نذورات در بین نیازمندان توسط روحانیون مستقر، اهدا هدیه به جوانان و نوجوانان مسجد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، قرائت خطبه غدیر، قرائت زیارت عاشورا، جلسات قرآنی از قبیل محفل انس و تفسیر قرآن کریم، تجلیل از سادات، دیدار با خانواده شهدا و نصب پرچم در سر در مساجد و هیئت ها و همچنین مدیحه‌سرایی را از مهم‌ترین برنامه های فرهنگی دهه ولایت و امامت در استان اعلام کرد.
این مسئول برنامه‌ریزی لازم برای جذب نسل جوانان جامعه به ارزش ها و شعائر دینی را یکی از مهم‌ترین راهبردهای تبلیغات اسلامی در استان برشمرد و گفت: بیشترین مخاطبان روحانیون در این ایام جوانان و نوجوانان هستند.
وی جلسات پرسش و پاسخ و اجرای گفتمان دینی را از دیگر اقدامات روحانیون در استان به منظور تبیین جایگاه امامت و ولایت برای نسل جوان دانست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به جایگاه ارزشمند واقعه غدیر خم در اسلام، گفت: در اهمیت جایگاه غدیر باید گفت؛ بسیاری از علمای اهل سنت و اندیشمندان حدیث واقعه غدیرخم را در کتب خود نقل کرده‌اند.
ولایی‌برحق اضافه کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی با همکاری ادارات سطح استان، روحانیون مستقر، موسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و روحانیون مستقر این ویژه برنامه‌ها را در استان البرز برگزار خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha