نشست بررسی ادبیات حوزه دفاع مقدس و پایداری برگزار شد
کد خبر: 3835800
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

نشست بررسی ادبیات حوزه دفاع مقدس و پایداری برگزار شد

گروه فرهنگی ــ نویسنده حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری در نشست بررسی ادبیات حوزه دفاع مقدس و پایداری، گفت: تدوین تاریخ پایداری پانصد ساله مردم اردبیل می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش‌آفرینی کند.

نشست بررسی ادبیات حوزه دفاع مقدس و پایداری برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نشست مشترک کتابداران اردبیل با سیدقاسم یاحسینی، نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ معاصر و روشنفکری ایران، جنگ و ادبیات دفاع مقدس و مطالعات بوشهرشناسی، امروز، ۲۷ مردادماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

یاحسینی در این نشست با اشاره به مقاومت و پایداری مردم ایران به‌ویژه غیورمردان اردبیل در مقابل هجوم عثمانی‌ها در جنگ چالدران و استمرار آن در دوران‌های مختلف تا جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم سلحشور اردبیل در دوران‌های مختلف نقش تأثیرگزاری در دفاع از تمامیت ارضی ایران برعهده داشتند و این حماسه‌سازی‌ها در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری با اشاره به لزوم گردآوری آثار تاریخی و کتاب‌های مربوط به دفاع مردم اردبیل از دوران حمله مغول‌ها، عثمانی‌ها، روس‌ها، توده‌ای‌ها تا جنگ تحمیلی گفت: تدوین این تاریخ کهن و ماندگار در شکل‌گیری تاریخ پایداری ۵۰۰ ساله مردم در دوران‌های مختلف مؤثر خواهد بود و موجب شکوفایی صنعت گردشگری شده و گردشگران زیادی از بقایای موجود این حوادث تاریخی از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و به‌ویژه گورستان تاریخی شهدای جنگ چالدران مطلع خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تدوین ۹۰ جلد کتاب و ۱۲۰۰ مقاله در حوزه‌های مختلف تاریخی و ادبیات پایداری، بیان کرد: تعدادی از این کتاب‌ها به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسه و انگلیسی ترجمه شده است.

یاحسینی توجه به ابعاد مختلف دفاع مقدس و به تصویر کشیدن این رشادت‌ها و جانبازی‌ها توسط نویسندگان را ضروری دانست و گفت: بیش از ۳۵ جلد از تألیفاتم به دفاع مقدس اختصاص یافته است.

انتهای پیام

captcha