برنامه‌های غدیری حرم شاهچراغ(ع) تشریح شد
کد خبر: 3835801
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

برنامه‌های غدیری حرم شاهچراغ(ع) تشریح شد

گروه اجتماعی ــ به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا‌رسیدن دهه ولایت و امامت گفت: همزمان با فرا‌رسیدن عید سعید غدیر خم، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی غرق شادی و نور و سرور می‌شود.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی با صبغه شاد و مردمی در این حرم مطهر حضرت با حضور حداكثری عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.

سلامی با بیان اینكه این برنامه‌ها از ابتدای دهه ولایت و امامت در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شده و یا می‌شوند، گفت: از تاریخ 21 مردادماه جاری برنامه‌های متنوعی نظیر برپایی نمایشگاه كتاب، نمایشگاه ولایت، مسابقه غدیر، مسابقات ورزشی جام ولایت خدام نوجوان تا تاریخ 31 مردادماه جاری در این حرم مطهر در حال اجرا هستند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: در روز دوشنبه، 28 مردادماه جاری و یك روز مانده به عید سعید غدیر برنامه‌های این حرم مطهر به اوج می‌رسد و چندین برنامه در این روز اجرا می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری در حرم شاهچراغ(ع)
وی‌ برگزاری مراسم جشن شب عید غدیر و ولایت امام موسی كاظم(ع)، برپایی كارگاه خانواده با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در سالن ولایت حرم مطهر و برپایی جشن بزرگ كودك غدیر را از جمله برنامه‌های این روز اعلام كرد.

سلامی اظهار كرد: در روز 29 مردادماه مصادف با عید سعید غدیر نیز خطبه غدیر در این حرم مطهر با حضور گسترده زائران و مجاوران اهل بیت(ع) قرائت خواهد شد و در ادامه اطعام زائران از سفره پر بركت خاندان اهل بیت(ع) صورت خواهد گرفت.

برپایی عصر شعر «غدیر» از دیگر برنامه‌هایی بود كه معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از آن‌ نام برد و گفت: این برنامه در عصر روز عید سعید غدیر با حضور شاعران برجسته كشور و استان فارس در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: پایان‌بخش برنامه‌های این ایام كه مصادف با سالروز ولادت امام موسی كاظم(ع) نیز هست، محفل انس با قرآن در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha