باغ موزه هرندی کرمان مهجور مانده است
کد خبر: 3835863
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

باغ موزه هرندی کرمان مهجور مانده است

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: باغ موزه هرندی کرمان به‌عنوان یکی از بناهای شاخص کرمان مهجور مانده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، فریدون فعالی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه، 27 مرداد در نشست مشترک با مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد دوستدار میراث فرهنگی استان، گفت: تعامل دستگاه‌ها و مدیریت یکپارچه در بافت‌های تاریخی به حفظ و بهره‌برداری بهتر از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی کمک می‌کند.

وی افزود: توسعه صنعت گردشگری بر عهده سازمان و یا دستگاه خاصی نیست و باید تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه فعال‌تر عمل کنند تا شاهد رونق اقتصادی استان باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه باید دیدگاه‌ها نسبت به حوزه میراث فرهنگی تغییر کند، بیان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوانی است که متأسفانه بسیاری از آن‌ها بالقوه مانده و بالفعل نشده‌اند از این رو برای رسیدن به توسعه پایدار در صنعت گردشگری، باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله اطلاع‌رسانی و تبلیغات را در اولویت کار قرار دهیم.

فعالی با بیان اینکه در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان بسیار ضعیف هستیم، افزود: موضوع معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری صرفاً بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و لازم است دیگر دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری در مجاورت بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: تعریف مسیرهای مختلف گردشگری برای جاذبه‌های گردشگری کرمان ضروری است زیرا این مسئله منجر به ماندگاری مسافران در این استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه باغ موزه هرندی کرمان به‌عنوان یکی از بناهای شاخص شهر کرمان مهجور مانده است، بیان کرد: با تدوین طرح ساماندهی این باغ موزه که مانند نگین انگشتری در دل شهر کرمان می‌درخشد، به‌زودی شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران در این بنای تاریخی خواهیم بود.

فعالی با اشاره به اینکه برای جذب گردشگران به‌سوی استان کرمان، باید در آن‌ها انگیزه ایجاد کرد، افزود: ایجاد انگیزه در سایه اجرای طرح، برنامه و تعیین هدف به‌وجود خواهد آمد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خواستار حضور بیش از پیش تشکل‌های مردم‌نهاد در کنار اداره‌کل میراث فرهنگی استان شد و تأکید کرد: با واگذاری بخشی از امور مرتبط با حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی به تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانیم گام‌های بلندتری را برای دستیابی به اهداف مورد نظر برداریم.

انتهای پیام

captcha