اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3835874
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: هدف نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ ‌رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) است.

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۷ مردادماه در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره و دهه امامت و ولایت بیان کرد: هدف نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ مُنَبّه رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) است.

رضاقلیزاده ادامه داد: شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار فرهنگی مرتبط با سیره رضوی نیز از اهداف دیگر این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش آنلاین و مکتوب و در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انجام شد و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل تمام توان خود در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره به کار گرفت.

رضاقلیزاده گفت: در این جشنواره ۱۲ عنوان کتاب معرفی شد که از این موارد ۴ عنوان مربوط به رده سنی کودکان، ۳ عنوان رده سنی نوجوانان و ۵ عنوان رده سنی بزرگسالان بود.

وی اظهار کرد: جهت تسهیل و تبلیغ برگزاری جشنواره با تشکیل انجمن‌های کتابخانه‌ها در تمامی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران محترم و با موضوع برگزاری کتابخوانی رضوی، رؤسای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها اقدام به بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها کرده‌اند.

وی بیان کرد: بیست ویک هزار و ۶۸۳ نفر کل شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بودند که از این تعداد دوازده هزار و ۹۷۰ نفر به صورت فردی و هزار و ۲۴۰ نفر به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت داشتند که به حول قوه الهی تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته ۷ برابر بیشتر شده بود و ۱۵۸ نفر برگزیده شهرستانی و ۲ نفر هم برگزیده ملی از شهرستان‌های اردبیل و گرمی بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: دو اتفاق مهم این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی و اشاعه فرهنگ و سیره رضوی است که تمام مسئولان ذیربط در امر فرهنگی و کتابخوانی با همکاری گسترده با یکدیگر از همچین رخداد‌های فرهنگی حمایت کامل را انجام دهند تا بتوان فرهنگ مطالعه در کشور را بیش از پیش گسترش داد.

مسئولیت خانواده‌ها و مسئولان کشور
حجت‌الاسلام ناصر نصیری، مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به پیامد‌های مثبت خوش‌بین بودند، گفت: محاسن کلام اهل بیت ایجاد خوش‌بینی در دل مومنان است در رابطه خود با خدا که روح و روان آن‌ها را تلطیف می‌کند و خداوند متعال همیشه یار و یاور مؤمنان است.

نصیری ادامه داد: از امام رضا(ع) در مورد عظمت روز غدیر فرموده‌اند: «پدر من از پدرش روایت کرده است که روز غدیر در آسمان‏ها مشهورتر است از روى زمین، خداوند تعالى در بهشت فردوس قصرى دارد که یک خشت آن نقره، و یک خشت آن از طلاست و در آن ۱۰۰ هزار قبه و ۱۰۰ هزار خیمه از یاقوت سبز است، خاک آن مشک و عبیر است، و در آن ۴ نهر است: نهرى است از خمر و نهرى است از آب، و نهرى از شیر، و نهرى است از عسل».

مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه اردبیل با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره گفت: گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی از اهداف اصلی این جشنواره است و مسئولیت خانواده‌ها و مسئولان کشور ترویج فرهنگ رضوی است که باید به نحو مناسبی بین مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان گسترش یابد.

انتهای پیام

captcha