۱۰ اثر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک در البرز اکران می‌شود
کد خبر: 3835902
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

۱۰ اثر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک در البرز اکران می‌شود

گروه فرهنگی- معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: ۱۰ اثر هنری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از ٣٠ مرداد تا چهارم شهریور در این استان اکران می‌شود.

۱۰ اثر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک در البرز اکران می‌شود

سارا بهراد، معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: این آثار شامل«داستان‌های باغ جادویی آنتوان کرینگز» به کارگردانی آنتوان کرینگز و آرنود بورن از فرانسه، پویانمایی«بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی از ایران،«جزیره گنج» به کارگردانی حمیدرضا لوافی از ایران،«قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ایران، پویانمایی «جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی از ایران است.
وی ادامه داد:«بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری از ایران،«اینجا خانه من است» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور از ایران،«منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی داساگر از ایران،«غر غرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کونوریه از مکزیک و«تورنادو» به کارگردانی سید جواد هاشمی از ایران دیگر آثار جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای اکران در البرز است.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فردا (دوشنبه) در اصفهان آغاز می‌شود و با اعلام آمادگی مدیریت پردیس سینمایی اکو مال کرج، فیلم‌های جشنواره با دو روز تأخیر در دو نوبت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۰ در یکی از سالن‌های این پردیس روی پرده می‌رود.
بهراد یادآور شد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در استان البرز به خصوص در سطوح کشوری و بین‌المللی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان است که باید به شکل مطلوب از آن استفاده شود.
وی با بیان اینکه تلاش شده نوبت‌های رایگان تماشای فیلم‌ها برای کودکان کار و زیر پوشش بهزیستی البرز در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: به منظور ارج نهادن به ذائقه و علایق کودکان و نوجوانان هر فیلم توسط ١٥ داور رده سنی ٩ تا ١٥ سال داوری می شود و نتایج آن برای برنامه‌ریزی در سال‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ با شرکت نمایندگانی از ۴۴ کشور در ۲ بخش «ملی» و «بین المللی» به دبیری علی‌رضا تابش در شهر اصفهان برگزار می‌شود.
معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌الملل، زمینه‌سازی برای توسعۀ پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، تلاش برای ارتقا کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی و صاحب‌نظران و همۀ ارکان زنجیرۀ تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی از اهداف این جشنواره است.
جشنواره در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران، جایزۀ سیفژ، جایزه هیات داوران کودک و نوجوان بین الملل، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه ویژه زاون قوکاسیان، جایزه هیأت داوری کودکان و نوجوانان ایران و نمایش‌های ویژه برگزار می‌شود.
در بخش جایزه شهید بهنام محمدی تندیس زرین اولین شهید نوجوان دوران دفاع مقدس به تهیه کننده یا کارگردان یک فیلم که با مضامین ایثار، دفاع مقدس، مقاومت و ارزش‌های اسلامی تولید شده باشد، اهدا خواهد شد.
در بخش جایزه ویژه زاون قوکاسیان یک گروه داوری متشکل از منتقدان، فعالان فرهنگی و هنری و سینماگران اصفهان که از سوی دفتر جشنواره در استان برگزیده خواهند شد، به بهترین فیلم در بخش سینمای ایران، این جایزه را اهدا می‌کنند.
جایزه اصلی سازمان سیفژ(سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) نیز به تشخیص هیأت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد شد.
همچنین هیأت داوران یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا می‌کند.
در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.
انتهای پیام

captcha