دستگاه قضا در برخورد با فساد چندان موفق نبوده است
کد خبر: 3835928
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
دادستان کل کشور:

دستگاه قضا در برخورد با فساد چندان موفق نبوده است

گروه اجتماعی ــ دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه امروز مبارزه با فساد در ابعاد مختلف از وظایف دستگاه قضا است، گفت: متأسفانه در موضوع مبارزه با فساد، چه اخلاقی، اقتصادی یا دیگر موارد آن، چنان که باید و شاید موفق نبوده‌ایم و دلیل آن پرونده‌هایی است که در برخی موارد آن را مشاهده می‌کنیم.

دستگاه قضا در برخورد با فاسد خیلی موفق نبوده است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، امروز، ۲۷ مرداد در نشست شورای اداری خراسان‌شمالی در بجنورد با بیان اینکه امروز در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت و انجام مأموریت در مسیر عدالت وظیفه همه مسئولان است، اظهارکرد: در این راستا راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا اجرای عدالت است.
وی با اشاره به اینکه اگر در مسیرعدالت حرکت نکنیم، به اسلام و خون شهدا و نظام اسلامی خیانت کرده‌ایم، گفت: مدیری که در مسیر عدالت حرکت نکند، چگونه جوابگوی پروردگار خواهد بود.
منتظری با تأکید بر اینکه امروز مبارزه با فساد در ابعاد مختلف از وظایف این دستگاه است، افزود: متأسفانه در موضوع مبارزه با فساد چه اخلاقی، اقتصادی و یا دیگر موارد آن چنان باید و شاید موفق نبوده‌ایم و دلیل آن پرونده‌هایی است که در برخی موارد آن را مشاهده می‌کنیم.
وی یادآورشد: عده‌ای در داخل کشور و خارج از مرزها تلاش می‌کنند که فساد را در جامعه و سطح اداری کشور گسترده نشان بدهند، و این در حالیست که این مهم کمال بی‌صداقتی است.
منتظری با اشاره به وجود مدیران پاکدست و خدومی که شبانه روز در کشور به فعالیت می‌پردازند، گفت: اما هنگامی که یک مدیر خطا می‌کند، زحمات دیگر مدیران خدوم را هم زیر سوال می‌برند.
وی عنوان کرد: فساد در ادارات کشور گسترده نیست، اما همان تعداد کم هم برای نظام جمهوری اسلامی و مدیران آن زیاد است.
دادستان کل کشور بیان کرد: منشاء بخش عمده‌ای از فسادها در جامعه در ارتباط با ضعف مدیریت و عدم نظارت مدیران است.
وی با انتقاد از مدیران بانک‌ها در خصوص عدم نظارت بر منابع بانکی و اعطای تسهیلات و نحوه پرداخت آن به افراد، یادآورشد: این عدم نظارت سبب شده در سطح کلان در مرکز کشور و این استان هم پروندهایی در ارتباط با مسائل بانکی داشته باشیم.
منتظری با اشاره به اینکه انتظار داریم مدیران زیر مجموعه خود را نظارت کنند، گفت: قوه قضاییه تصمیم دارد و عزمش را جزم کرده که با فساد برخورد قاطع کند.
وی با ذکر اینکه دستگاه قضا اعتقاد جدی در برخورد با مدیر فاسد را دارد، افزود: مدیر فاسد هم خودش و هم زیرمجموعه خود را به سمت فساد می‌برد.
منتظری با بیان اینکه باید همه برای سلامت اداری تلاش کنیم و پیشگیری در این مهم یک وظیفه فراقوه‌ای است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در برخورد با افراد مختلف و رسیدگی به پرونده‌ها هیچ جناح و گروهی را مد نظر قرار نمی‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا سیاست زدگی را در امر رسیدگی دخیل نمی‌کند، گفت: برخورد با قاچاق و مفاسد اخلاقی نیز در دستور کار قرار داده است.
منتظری با اشاره به اینکه فصای مجازی فضایی آلوده است، عنوان کرد: هم اکنون در کشور جرائم رایانه ای رو به افزایش است.

پیام مهم واقعه غدیر شایسته سالاری است
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌شمالی با گرامیداشت در پیش بودن عید سعید غدیر، اظهارکرد: پیام این واقعه مهم شایسته‌سالاری است، به همین دلیل باید در تمامی گزینه‌ها این ملاک مدنظر همه مسئولان باشد.
وی افزود: در قرآن و آموزه‌های دینی به شایسته سالاری تأکید بسیاری شده و همچنین گفته شده امانت‌ها را به اهلش بسپارید که مسئولیت‌ها یک نوع امانت هستند.
یعقوبی اظهار کرد: در پیام غدیر آمده است که کار را باید به کارشناس آن بسپارید، به نوعی باید بار بر روی دوش کسی باشد که تحمل آن را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، افزود: در انتخابات آتی بار دیگر بلوغ فکری خود را در چهل سالگی به رخ جهانیان خواهیم کشاند.

حق دخالت در انتخابات را نداریم
محمدعلی شجاعی، استاندارخراسان‌شمالی نیز در این نشست در خصوص موضوع انتخابات، گفت: حق دخالت در انتخابات را به هیچ عنوان نداریم، بلکه باید همه ما به شورای نگهبان کمک کنیم تا توفیقات بیشتری را در این مسیر به دست آورد تا انتخابات سالم برگزار شود و آرزوی ما این است با حمایت مسئولان بتوانیم شرایط داشتن استانی بهتر را فراهم آوریم.
وی ادامه داد: در خراسان‌شمالی توانسته‌ایم با توجه به قبول مسئولیت‌ها گام‌های خود را صددرصد در مسیر تحقق اهداف برداریم و این اهداف شامل اجرای سیاست‌های دولت، حفظ منافع نطام و رسیدگی به امور مردم است.
وی عنوان کرد: همراهی خوب تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دلیل مهم تحقق این اهداف است که با حضور مدیران پاکدست این مهم رقم خورده است.
وی افزود: سیستم قضایی، نظارتی و بازرسی استان انصافاً تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند و شاهد اقدامات خوبی بوده‌ایم که می‌توان گفت جهش قابل قبولی را طی کرده‌ایم که به دلیل انسجام میان تمام اجزای حاکمیت است.

انتهای پیام

captcha