عدالت‌محوری و قانون‌مداری؛ رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی
کد خبر: 3836001
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
آیت‌الله صفایی بوشهری مطرح کرد:

عدالت‌محوری و قانون‌مداری؛ رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر در دیدار با مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان، گفت: ولایت‌مداری، مبارزه با انحراف، اجرای عدالت، انقلابی‌گری و قانون‌مداری رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه بوشهر، 27 مردادماه در دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادستان نظامی استان و جمعی از مسئولان استانی با بیان اینکه در حوزه قضا، سه بخش مدیران، عمومی و نیروهای مسلح وجود دارد، اظهار کرد: شاید بتوان گفت که بخش مدیران و نیروهای مسلح نسبت به بخش عمومی اهمیت بیشتری دارد و بین این دو، نیروهای مسلح مهم‌تر است، چون خطای مدیران باعث ضربه به حوزه اجرا می‌شود، اما خطای نیروهای مسلح، باعث ضربه به حوزه دفاع و امنیت می‌شود.
عدالت‌محوری و قانون‌مداری؛ رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی
امام جمعه بوشهر حوزه قضایی نیروهای مسلح را کاری بسیار مهم و پراهمیت دانست و افزود: در عرصه مدیریت قضایی که بحث شناخت و پیشگیری، قضاوت، حکم و عرصه اجرا مطرح است؛ مهم‌ترین بخش، شناسایی و پیشگیری است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: اگر در عرصه شناسایی و پیشگیری ضعیف عمل شود، قطعاً به حوزه دفاعی و امنیتی آسیب وارد می‌شود.
وی یکی از موارد پیشگیری را سرکشی مداوم از فضاهای کاری کارکنان برشمرد و تأکید کرد: در عرصه پیشگیری، آموزش‌ها و تذکرات لازم داده شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: حوزه قضا کاری فوق‌العاده تخصصی است و شیوه اعمال حکم و احکام دادن، خیلی متفاوت با بخش‌های عمومی و مدیریتی است.
قانون‌مداری؛ اصل اول حوزه قضا
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر بیان کرد: در حوزه قضا خصوصاً نیروهای مسلح، قانون‌مداری اصل اول است، چون اگر قانون مراعات نشود، کاملاً توازن عرصه احکام دچار آسیب می‌شود.
نویسنده کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» تأکید کرد: با توجه به اینکه در حوزه نیروهای مسلح، قاطعیت حرف اول را می‌زند، در اعمال حکم کاملاً باید قانون‌مدار و قاطع بود.
عدالت‌محوری و قانون‌مداری؛ رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی
وی تصریح کرد: در نیروهای مسلح، درصد ورود پرونده‌های قضایی نسبت به دادگاه‌ها کم است، اما همین مقدار هم برای نیروهای مسلح زیاد است و باید پیشگیری شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار تسریع در صدور احکام قضایی شد و اظهار کرد: تسریع در صدور حکم و کم شدن فاصله زمانی تشکیل پرونده تا صدور حکم باید تسریع شود، اما کیفیت حکم نباید تحت تأثیر این تسریع قرار گیرد.
عدالت‌محوری و قانون‌مداری؛ رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی
عدالت‌محوری و قانون‌مداری رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی است
نویسنده کتاب «جنگ نرم» تصریح کرد: ولایت‌مداری، مبارزه با انحراف، اجرای عدالت، انقلابی‌گری و قانون‌مداری رمز تحقق جامعه نمونه اسلامی است. در این رابطه، اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) و شهدا بهترین الگوی فراگیر برای جامعه هستند.
کیوان عمادی
انتهای پیام
captcha